برگزاری نمایشگاه‌ صنایع پایین‌دست نفت حرکتی در جهت تقویت و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی

برگزاری نمایشگاه‌ صنایع پایین‌دست نفت حرکتی در جهت تقویت و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی
ابراهیم ولدخانی - مدیرعامل پتروشیمی شازند
تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی به منظور اشتغال‌زایی و ارزآوری باید مورد توجه قرار گیرد که برگزاری نمایشگاه صنایع پایین‌دست نفت فرصت مغتنمی در جهت توسعه کسب‌ و کار این صنعت است. صنعت پایین‌دست نفت، یکی از صنایع استراتژیک کشور محسوب می‌شود که علاوه بر اشتغال‌زایی و جلوگیری از خام‌فروشی، نقش مهمی در ارزآوری برای چرخه اقتصادی محسوب می‌شود. از این رو برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با این صنعت می‌تواند عرصه‌ای برای بروز و ظهور توانمندی‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی باشد.
یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های پیش روی صنعت نفت، تقویت صنایع پایین دست است که در این راستا کمک دولت بسیار حائز اهمیت است. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، پتروشیمی‌های کشور هنوز درگیر خام فروشی هستند. اگر ما در پتروشیمی PP و یا گریدهای مختلف پلیمری و یا شیمیایی را تولید می‌کنیم، انتظارمان این است که صنایع پایین‌دستی این محصولات نیز ایجاد شود و یا اگر در کشور هست، رونق پیدا کند.
کارشناسان همه متفق‌القول بر سر تقویت و تکمیل این صنعت هستند و خوشبختانه در داخل کشور نیز توانایی و پتانسیل تکمیل زنجیره ارزش محصولات نفت وجود دارد که یکی از راه‌های تقویت این صنعت، برگزاری نمایشگاه‌هایی برای عرضه توانایی‌ها و محصولات این صنعت است.فرصت برگزاری‌ رویدادها برای تولیدکنندگان و فعالان صنعت نفت، می‌تواند زمینه‌های مساعدی را در جهت توسعه و رونق کسب‌ و کارشان فراهم کند.
ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بیشتر و ارزآوری مساعد از مهم‌ترین مزایای توسعه صنایع پایین‌دست نفت است که البته برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست فرصت بسیار مناسبی برای بروز توانایی‌ها در این زمینه است.
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷
تعداد بازدید : ۳۳۷