بحران مالی لیبی به خاطر بسته شدن میادین نفتی

بحران مالی لیبی به خاطر بسته شدن میادین نفتی
بسته شدن پایانه های نفتی و میادین نفتی لیبی توسط گروه وفادار به خلیفه حفتر باعث می شود این کشور در ۲۰۲۰ با بحران مالی و کسری بودجه مواجه شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بسته شدن پایانه های نفتی و میادین نفتی لیبی توسط گروه وفادار به خلیفه حفتر باعث می شود این کشور در 2020 با بحران مالی و کسری بودجه مواجه شود.

تولید نفت این کشور آفریقای شمالی از هجدهم ژانویه و آغاز بسته شدن میادین نفتی به شدت کاهش یافته است. شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت خام این کشور تا 163684 بشکه در روز کاهش یافته است.

فایز سراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی گفت:« مطمئناً با ادامه بسته بودن تأسیسات نفتی ، در بودجه 2020 با کسری مواجه خواهیم شد».

سراج با اشاره به آمار شرکت ملی نفت لیبی گفت این کشور بیش از 1.4 میلیارد دلار از آغاز بسته شدن تأسیسات نفتی آن از دست داده است.

ارتش ملی لیبی به رهبری حفتر و نیروهای متحد با دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، از آوریل سال گذشته در تریپولی در حال جنگ هستند تا کنترل پایتخت را بدست آورند.

علی رغم درخواست روسیه و ترکیه در 12 ژانویه مبنی بر آتش بس و اجلاس بین المللی برلین در 19 ژانویه در مورد لیبی و با هدف کاهش مداخلات بین المللی، این جنگ همچنان ادامه دارد.
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
تعداد بازدید : ۲۸۴