آخر و عاقبت فرآورده‌های نفتی فاقد هویت

آخر و عاقبت فرآورده‌های نفتی فاقد هویت
رئیس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع شیمی و پتروشیمی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فرآورده‌های نفتی فاقد هویت به صورت سوخت عرضه می‌شوند.
به گزارش پانا نیوز به نقل از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، شهناز عباس‌پور در ششمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اظهار داشت: نظارت این سازمان بر جایگا‌های عرضه سوخت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این نظارت‌ها در اجرای تفاهمنامه‌ای که بین سازمان ملی استاندارد و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور امضاء شد، انجام می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع شیمی و پتروشیمی سازمان ملی استاندارد ایران، فرآورده‌های واحدهای تولیدی را به دو دسته دارای هویت و فاقد هویت تقسیم کرد و افزود: فرآورده‌هایی که هویت آنها مشخص باشد مطابق با استانداردهای ملی تولید، توزیع، عرضه و صادر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌هایی که فاقد هویت باشند غیراستاندارد هستند و در نتیجه تولید، توزیع، عرضه و صدور آنها نیز خلاف قانون است.

عباس‌پور با تصریح اینکه فرآورده‌های فاقد هویت به صورت سوخت عرضه می‌شوند، یکی از مشکلات موجود در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت را افزودن فرآورده‌های هیدروکربنی بدون هویت به سوخت اعلام کرد که پس از صدور به خارج از مرز به عنوان سوخت به فروش می‌رسند و طبیعی است که چنین سوخت‌هایی بی‌کیفیت هستند.
۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۴۰
تعداد بازدید : ۹۷۰