هند، پاکستان و چین خریداران گوگرد ایران

هند، پاکستان و چین خریداران گوگرد ایران
همزمان با افزایش 10 درصدی تولید گوگرد، هند، چین و پاکستان به بزرگترین خریداران این محصول گازی پالایشگاه‌های کشور تبدیل شده‌اند.
به گزارش پانا نیوز، در حال حاضر ظرفیت تولید گوگرد به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار گازی ایران در بازارهای جهانی به مرز سه میلیون تن در سال رسیده است.

بر این اساس با تکمیل و راه اندازی واحدهای مختلف ان.جی.ال در پالایشگاه های گاز، طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه های نفت و توسعه برخی از میادین گازی، ظرغفیت تولید گوگرد هم در سالجاری افزایش یافته است.

در شرایط فعلی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد (خانگیران) بزرگترین تولید کننده گوگرد گازی ایران بوده به طوری که تا سال گذشته ظرفیت تولید گوگرد در این پالایشگاه گاز به 2000 تن در روز افزایش یافته بود.

این در حالی است که امسال با اقدامات انجام شده در تعمیرات اساسی و اجرای پروژه بازنگری طراحی واحدهای بازیافت گوگرد، رکورد تولید گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد در آذرماه سالجاری شکسته شد.

از این رو در هفته نخست آذر ماه سالجاری به طور متوسط روزانه 2 هزار و 127 تن گوگرد در این واحد پالایشگاهی تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش را نشان می دهد.

هم اکنون کشورهای آسیایی و به ویزه هندوستان، چین و پاکستان از بزرگترین خریداران گورد پالایشگاه های گاز ایران بوده به طوری که سال گذشته 70 درصد تولید گوگرد پالایشگاه هاشمی نژاد به بازارهای جهانی صادر شده است.

به گزارش مهر، گوگرد ثروتی است که تا چند سال قبل در پالایشگاه‌های نفت و گاز بدون کوچکترین استفاده‌ای می‌سوخت اما در چند سال اخیر به یکی از محصولات اصلی در سبد صادرات غیر نفتی کشور تبدیل شده است.

پیش بینی می‌شود با تکمیل طرح توسعه تمامی فازهای میدان پارس جنوبی ظرفیت تولید گوگرد ایران به حدود چهار میلیون تن افزایش یابد.

از این رو با بهره‌برداری از هر یک از فازهای جدید پارس جنوبی به‌طور متوسط روزانه 400 تن به ظرفیت تولید گوگرد کشور افزوده می‌شود و این در حالی است که با راه‌اندازی از طرح‌های بهینه سازی و بهبود فرآینده تولید در صنعت پالایش نفت هم ظرفیت تولید این فرآورده گازی افزایش می‌یابد.

۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۵۶۶