ادامه مبادله گاز ایران با طلای ترکیه

ادامه مبادله گاز ایران با طلای ترکیه
نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر ادامه واردات گاز به عنوان محصول استراتژیک از ایران گفت: ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که نمی‌توانیم از تحریم‌ها پیروی کنیم.
به گزارش رویترز، طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه با اشاره بر اینکه تحریم‌ها تاثیر چندانی بر تجارت طلا برای گاز ترکیه ندارد، تاکید کرد: ترکیه به خرید گاز ایران با وجود تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد.

اردوغان با تاکید بر ادامه واردات گاز از ایران، تصریح کرد: واردات گاز ایران برای ترکیه که به شدت به واردات انرژی وابسته است و در متنوع ساختن منابع انرژی خود مشکل دارد، بسیار مهم و ضروری است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه افزود: ما همیشه به مقامات (آمریکایی) گفته‌ایم که این مسئله برای ما اهمیت استراتژیک دارد و ما نمی‌توانیم از تحریم‌ها پیروی کنیم.

نخست‌وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: ما به آنها گفتیم که به مبادلات پایاپای لازم ادامه خواهیم داد، چراکه گاز برای ماه یک محصول استراتژیک است و ما در آینده به حرکت در این سمت(ادامه واردات گاز از ایران) ادامه خواهیم داد.

مجلس سنای آمریکا روز جمعه تصویب گسترش تحریم‌های تجارت جهانی انرژی ایران و بخش‌های کشتی‌رانی این کشور را اعلام کرد. این تحریم‌های که دوره سوم تحریم‌ها در یک سال است در صورت تصویب به صورت قانون، توقف برنامه خرید طلا از ترکیه به جای پول گاز صادراتی ایران به این کشور را نیز شامل می‌شود.

ترکیه به عنوان سومین مصرف‌کننده برق در اروپا که در یک دهه از انگلیس پیشی گرفته است، بخش عظیمی از نیروی برق خود را از گاز طبیعی تولید می‌کند.
۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۳۸۵