نقش مهم صنایع تکمیلی پتروشیمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی

نقش مهم صنایع تکمیلی پتروشیمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به طور مستقیم و غیرمستقیم مشاغل بسیاری را ایجاد کرده‌اند و میزان پیوند آ‌نها با سایر بخش‌های اقتصادی قابل‌ ملاحظه است.
محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را دارای جایگاه ویژه در میان بخش‌های مختلف اقتصادی دانست و گفت: خوراک و مواد اولیه صنعت پتروشیمی وارداتی نیست و گاز و نفت کافی برای تولید این صنایع در کشور وجود دارد.
وی افزود: هر قدر در توسعه صنایع پتروشیمی تلاش شود از گاز و نفت نیز بهتر و بیشتر استفاده خواهد شد، درواقع صنعت پتروشیمی ارتباط مستقیم با نفت و گاز دارد به‌طوری که این صنعت سهم 9 درصدی از مصارف گازرسانی کشور را در سال 95 داشته است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به طور مستقیم و غیرمستقیم مشاغل بسیاری را ایجاد کرده‌اند و میزان پیوند آنها با سایر بخش‌های اقتصادی قابل‌ ملاحظه است، تصریح کرد: بخش‌های ارائه‌دهنده محصول یا خدمات به پتروشیمی همچون بانک‌ها و بیمه، حمل و نقل جاده‌ای و همچنین بخش‌هایی که از تولیدات پتروشیمی استفاده می‌کنند همگی به نوعی از پتروشیمی تغذیه می‌شوند.
وکیلی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تعامل آن با بخش‌های خدمات‌رسانی همچون بیمه و بانک بسیار است و این خود نشان از میزان پیوند صنایع پتروشیمی با سایر بخش‌های اقتصادی و جایگاه و نقش پتروشیمی در اقتصاد ایران دارد.
این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایگاه صنعت پتروشیمی پس از نفت در اقتصاد ایران بسیار گسترده و تاثیرگذار است تا جایی که برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز شرکت‌ها و کارخانجات متعددی در حوزه صنایع پتروشیمی ایجاد کرده‌اند که نشان از وابستگی صدها صنعت دیگر به پتروشیمی است و امکان فروش محصولات صنایع پتروشیمی از فروش نفت خام در زمان‌های تحریم بیشتر است.
۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۵۸
تعداد بازدید : ۳۷۳