رشد حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا

بازار پلیمرها در هفته گذشته رشد حجم معاملات گسترده‌ای را تجربه کرد که امیدواری‌ها به این بازار را افزایش داد.
به گزارش خبنگار نیپنا بورس کالای ایران هفته گذشته شاهد رشد 85 درصدی حجم معاملات هفتگی پلیمرها بود که موجب شد تا بیشترین حجم داد و ستد از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون در این بازار به ثبت برسد. این مطلب به معنی آن است که ذهنیت‌های رونق که اغلب در روزهای پایانی سال خودنمایی می‌کند باز هم در این بازار مهم در بورس کالا زنده شود. بالابودن حجم عرضه‌ها در کنار ورود تقاضای جدید به بورس کالا را می‌توان از دلایل اصلی این رشد حجم معاملات به شمار آورد آن‌هم در شرایطی که جرقه‌های رشد قیمت‌ها در بازار داخلی به محرکی برای افزایش جذابیت خرید در بورس کالا منجر شد.

در هفته گذشته شاهد رشد بیش از 5 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا بودیم که موجب شد تا عرضه‌های مرسوم ثبت شده به بیش از 95 هزار و 600 تن برسد که بالاترین رقم از هفته منتهی به 9 اسفندماه تاکنون است. این در حالی بود که حجم تقاضا با رشد برجسته و جذابی همراه شد و افزایش 117 درصدی را ثبت کرد و موجب شد تا میزان تقاضا به 114 هزار و 500 تن برسد که باز هم بالاترین رقم از هفته منتهی به 9 اسفندماه تاکنون است. در هفته گذشته نزدیک به 80 درصد از عرضه‌ها در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفت که از بازگشت رونق معاملاتی به این بازار مهم حکایت دارد.

در بازار ترکیبات شیمیایی در بورس کالا اما شاهد افت حجم معاملات رقم خورد ولی هنوز این حجم در سطوح نسبتاً متعادلی قرار دارد. در هفته گذشته شاهد افت 24 درصدی حجم داد و ستد ترکیبات شیمیایی بودیم که موجب شد تا حجم معاملات به 27 هزار و 600 تن برسد. افت 18.7 درصدی حجم عرضه در کنار کاهش 21 درصدی حجم تقاضا از مواردی بود که بر حجم داد و ستد این گروه کالایی اثرگذار بوده است. در هفته گذشته نزدیک به 57 درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت که به نسبت هفته‌های گذشته از بهبود نسبی معامله ها حکایت دارد.
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۶۹۴