قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین حد از مارس سال ۱۹۹۹ رسید

قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین حد از مارس سال ۱۹۹۹ رسید
قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۱۲ دقیقه امروز (دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه) به ۲۷ دلار و ۸۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) ۲۸ دلار و هشت سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۲۵ دلار و سه سنت بود.

قیمت نفت خام در معاملات آتی بازارهای جهانی امروز با کاهش همراه بود و قمیت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در بازار بورس کالای نیویورک (نایمکس) به پایین‌ترین سطح از مارس سال ۱۹۹۹ میلادی رسید. علت این کاهش بی‌سابقه، تضعیف شدید تقاضا و نگرانی از پر شدن مخازن ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا بود که منشأ همه آنها همه‌گیری ویروس کروناست.

قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه در لحظاتی از معاملات بازار بورس کالای نیویورک به رقم ۱۴ دلار و ۴۷ سنت رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مارس سال ۱۹۹۹ به شمار می‌آید.

مایکل مک‌کارتی، تحلیلگر ارشد مؤسسه سی‌ام‌سی سیدنی، در این باره گفت: کاهش قیمت نفت خام نشان‌دهنده مازاد ذخیره‌سازی‌های نفت خام در مراکز اصلی ذخیره‌سازی ایالات متحده در کوشینگ اوکلاهاما و کاهش شدید تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: هنوز ظرفیت تکمیل نشده‌ است، اما واهمه در این باره همچنان باقی است.

تحلیلگر ارشد مؤسسه سی‌ام‌سی سیدنی تصریح کرد: با رسیدن به حداکثر ظرفیت، تولیدکنندگان مجبورند تولید را کاهش دهند.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۳۰۰