رکورد ذخیره‌سازی شناور نفت در جهان شکسته شد

رکورد ذخیره‌سازی شناور نفت در جهان شکسته شد
میزان نفت ذخیره شده شناور در جهان با ۱۶۰ میلیون بشکه رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، با کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و پر شدن ظرفیت پالایشگاه‌ها و انبارها، شرکت‌های مختلف در سراسر جهان در حال ذخیره سازی نفت به صورت شناور بر روی سکوها و کشتی ها هستند.

تنها در ماه فوریه۱۰ نفتکش بزرگ، با ظرفیتی حدود ۲ میلیون بشکه نفت، برای ذخیره سازی به صورت شناور اجاره شده بودند که این رقم در ابتدای ماه آوریل، به ۲۵ تا ۴۰ فروند و در ماه مارس به ۶۰ کشتی افزایش یافته است که بخش قابل توجهی از این کشتی‌ها در نزدیکی سواحل آمریکا و سنگاپور لنگر انداختند.

تخمین زده می شود اکنون حدود ۱۶۰ میلیون بشکه نفت به صورت شناور ذخیره شده باشد که این رقم ۶۰ میلیون بشکه بیشتر از رکورد ثبت شده قبلی در زمان رکود بزرگ مالی سال ۲۰۰۸ است.

طبق ارزیابی‌ها به طور متوسط حدود ۳۵۰ هزار بشکه نفت در روز در سراسر جهان به صورت شناور ذخیره می شود. خریداران امیدوارند با فروکش کردن بحران کرونا قیمت نفت در بازارهای جهانی مجددا صعودی شود و آن ها بتوانند از محل فروش این نفت ذخیره شده سود خوبی کسب کنند.

پیش از این رویترز نیز گفته بود چین به عنوان بزرگ ترین واردکننده نفت در جهان با سرعت بیشتری در حال ذخیره سازی نفت است تا جایی که میزان ذخیره سازی نفت این کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا دو برابر شده است.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۵
تعداد بازدید : ۷۰۱