افزایش ۴.۵ درصدی واردات نفت چین با وجود شیوع کرونا در ماه مارس

افزایش ۴.۵ درصدی واردات نفت چین با وجود شیوع کرونا در ماه مارس
اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می دهد چین در ماه مارس ۹.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده که ۴.۵ درصد بیشتر از واردات نفت آن در همین زمان در ۲۰۱۹ بوده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ارسال محموله های نفت روسیه به چین بیش از 30 درصد در ماه مارس نسبت به سال گذشته افزایش داشته، در حالیکه واردات نفت این کشور از عربستان کاهش یافته است.

با کاهش تقاضا برای نفت خام و نبود فضای کافی جهت ذخیره سازی آن، بازار نفت کاملا ویران شده و به نظر می رسد چین در حال بهره‌برداری از این قیمت پایین نفت است. همه‌گیری ویروس کرونا به شدت تقاضای یکی از بزرگترین واردکنندگان جهان را کاهش داده است ولی چین در ماه مارس 9.68 میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرده که 4.5 درصد بیشتر از واردات نفت آن در همین زمان در 2019 بوده است.

روسیه و عربستان ماه گذشته تقریباً مقادیر یکسانی نفت به چین صادر کردند. سهم صادرات روسیه به چین 7.02 میلیون تن (1.66 میلیون بشکه در روز) و سهم عربستان 7.21 میلیون تن (1.7 میلیون بشکه در روز) بود. ولی اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می دهد واردات نفت این کشور از ریاض 1.6 درصد کاهش داشته در حالی که واردات از روسیه 31 درصد افزایش یافته است.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۳۶۴