بودجه 92 براساس صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت بسته می شود

بودجه 92 براساس صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت بسته می شود
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است بودجه سال آینده براساس صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز بسته شود.
ˈغلامرضا مصباحی مقدمˈ عصر پنجشنبه در همایش ˈاقتصاد مقاومتی، آسیب ها و راهکارهاˈ در محل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: پیش بینی می شود وابستگی بودجه به نفت تا پایان برنامه پنجم توسعه به صفر برسد.

وی به حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مدیریت واردات، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و در مقابل افزایش صادرات غیرنفتی از جمله اقداماتی است که باید در شرایط اقتصاد مقاومتی انجام داد.

وی با یادآوری اینکه هدف از تحریم ها، منزوی کردن ایران همسو با تلاش برای انصرف سایر کشورها از برقراری روابط با جمهوری اسلامی است، گفت: باید با توسعه و گسترش روابط بویژه روابط اقتصادی با سایر کشورها، نشان دهیم که اقتصاد مقاومتی به معنای انزوا و انفعال نیست.

این نماینده مجلس به تفاوت میان اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد ریاضتی زمانی شکل می گیرد که کشوری با مشکلات اقتصادی و کسر بودجه مواجه باشد اما اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم و اعمال فشار از سوی کشورهای خارجی به وجود می آید.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی به دنبال آن است تا سیاست کشورهای در حال توسعه را برای اهداف خود هدایت کند اما در مقابل این تسلیم شدن، در زمینه حذف و سرنگونی این دولت ها تضمین نمی دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تلاش مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد وگفت: مجلس در تلاش است تا روش های برای برگزاری انتخابات را ارتقا و بهبود بخشد.

مصباحی مقدم به شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم تا مانع ثبت نام افرادی شویم که فاقد صلاحیت حداقلی برای احراز شرایط کاندیداتوری هستند زیرا این مساله سبب افزایش هزینه های شورای نگهبان شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز اظهار داشت: تصمیم گیری در این زمینه به سال آینده و بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شده است.
۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۴۳
تعداد بازدید : ۹۶۱