مکزیک نمی‎‌تواند تشدید کاهش تولید نفت خود را ادامه دهد

مکزیک نمی‎‌تواند تشدید کاهش تولید نفت خود را ادامه دهد
رئیس جمهوری مکزیک اعلام کرد که این کشور قادر به تعمیق کاهش تولید نفت نیست.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکوسیتی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور روز جمعه (۱۶ خردادماه) اعلام کرد که مکزیک قادر به تعمیق کاهش تولید نفت فراتر از آنچه در نشست ماه آوریل ائتلاف اوپک پلاس توافق شد، نیست.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل توافق کردند که برای بهبود قیمت‌ها، عرضه خود را در ماه‌های مه و ژوئن ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. قرار بود این کاهش تولید در ماه‌های ژوئیه تا دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

مکزیک، در نشست ماه آوریل اوپک پلاس، در مقابل فشار سایر تولیدکنندگان نفت در برابر کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ در روز مقاومت کرد و متعهد شد که تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و اعلام کرد که آمریکا موافقت کرده است که به جای مکزیک روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهد.

اوبرادور در یک نشست خبری از کشورهایی که به سهمیه کاهش تولید خود مطابق توافق اوپک پلاس پایبند نبوده‌اند خواست که پایبندی بیشتری داشته باشند و اعلام کرد که مکزیک کاهش تولید خود را تشدید نخواهد کرد.

وی گفت: ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم و شما می‌توانید بررسی کنید که تولید ما، مطابق با توافق، ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است و نفت بیشتری عرضه نمی‌کنیم.

به گزارش شانا، ائتلاف اوپک پلاس پس از گفت‌وگوهای فراوان موفق به جلب رضایت برخی اعضا برای تمدید مقدار کاهش تولید کنونی خود شد تا مانع سقوط بازار شود. به این منظور نشست اوپک پلاس امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) برگزار خواهد شد تا این تصمیم به‌طور رسمی تصویب شود.
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۳۲۵