رئیس سازمان توسعه تجارت:حمایت لازم را از صادرکنندگان خواهیم داشت

رئیس سازمان توسعه تجارت:حمایت لازم را از صادرکنندگان خواهیم داشت
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس ماده 11 آیین نامه مقررات صادرات و واردات باید برای حفاظت و صیانت از صادرات کشور ، حمایت های لازم را از صادرکنندگان به عمل آوریم که رسیدگی به تقاضاهای این چنینی نیازمند مستندات تجاری است.
حمید صافدل در حاشیه نشست هم اندیشی تبیین سیاست های جدید تجاری افزود: سازمان توسعه تجارت آمادگی دارد این مستندات را دریافت و براساس اختیارات ماده 11 آیین نامه مقررات صادرات و واردات، تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
وی گفت: البته این صادرکنندگان با توجه به قرارداد و مستندات تجاری که ارائه می کنند می توانند از شرایط سابق برخوردار باشند.
صافدل افزود: ممکن است در مقاطعی ثبت سفارش ها به طور موقت ممنوع شود تا برخی بررسی ها صورت گیرد که در این باره از دو ماه قبل نیز توقف هایی صورت گرفته بود و براساس بررسی های انجام شده گروهی از کالاها در رتبه های دیگری از اولویت بندی قرار گرفته اند و در چارچوب دیگری با رعایت قوانین و مقررات، ثبت سفارش آنها انجام می شود و امکان واردات آنها نیز محتمل است.
وی گفت: برای گروهی از کالاها که احیانا در این مدت ثبت سفارش انجام نشده است، ثبت سفارش های قبلی معتبر است و پس از رسیدگی های نهایی با رعایت سایر مقررات این روال و ادامه مسیر واردات می تواند استمرار یابد.
صافدل ادامه داد: در جلسه هم اندیشی امروز به صورت شفاف میان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تقسیم کار و براین اساس شرایط برای آینده تعریف شد و در تصمیم گیری های گذشته نیز بازنگری هایی صورت گرفت.
۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۷:۰۶
واحد مرکزی خبر |
تعداد بازدید : ۱,۵۰۴