ما در بازار صادرات ظرفیت ‌های خوبی داریم

عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: کاهش درآمدهای نفتی باعث شده تا ما به سمت صادرات محصولاتی برویم که تا قبل از کاهش درآمد نفتی به آن‌ها توجه نمی‌کردیم.
حمید حسینی در گفتگوی تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» با اشاره به گزارش اخیر بلومبرگ، گفت: همه کارشناسان و ناظرانی که از بیرون به اقتصاد ایران نگاه می‌کنند، اعتقاد دارند که ایران بخاطر سه عنصر توانسته در شرایط تحریمی مقاومت کند.

عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سه عنصر مهم ایران، توضیح داد: «نیروی انسانی» و «منابع عظیم» و «موقعیت استراتژیک» سه عنصر بسیار مهم و ارزشمند برای ایران هستند.

وی با اشاره به این که بودجه کشور با حداقل درآمدهای نفتی متعادل شده است، اظهار داشت: دولت در سال گذشته توانسته به ارزش ۴۱۸ هزار میلیارد تومان منابع بودجه خودش را تامین کنید.

وی افزود: امسال از نظر اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سال سخت‌ تری است.

حمید حسینی با اشاره به این که ظرفیت نیروی انسانی بزرگ‌ ترین سرمایه ایران است، عنوان کرد: ایران از جمله جوان‌ ترین و متخصص‌ ترین کشورهای دنیا است.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی ایران، تاکید داشت‌: کاهش درآمدهای نفتی باعث شده تا ما به سمت صادرات محصولاتی برویم که تا قبل از کاهش درآمد نفتی به آن‌ها توجه نمی‌کردیم.

عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موقعیت استراتژیک خوب ایران در دنیا، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا به آب و دریای آزاد دسترسی ندارند و شرایط خودکفایی را ندارند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته ما بیش از ۴۱ میلیارد صادرات داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد از ارزش کالاهای صادراتی ایران کاسته است.

حمید حسینی افزود: در بحران کرونا و اردیبهشت ماه امسال دیدیم که حوزه صادرات ایران جان دوباره گرفت.

وی ادامه داد: یک زمانی بود که روس‌ها به صادرات ایران در حوزه مواد غذایی اقبال داشتند و ما توانایی تامین بازار را نداشتیم، اما فکر می‌کنم ما تا دو سال آینده به ظرفیت‌های بسیار خوبی دست پیدا می‌کنیم.

عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی اضافه کرد: اگر یک درصد از تحریم‌های ایران به کشوری مانند ترکیه اعمال شده بود، اقتصاد ترکیه از بین می‌رفت.
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۶۰۷