معاملات آزمایشی بورس انرژی تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد

معاملات آزمایشی بورس انرژی تا نیمه دی‌ماه ادامه دارد
در حالی معاملات آزمایشی بورس انرژی از هفته گذشته آغاز شده است که به گفته ی مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس معاملات آزمایشی این بورس تا نیمه دی ماه ادامه داشته و بعد از آن معاملات قطعی برق در بورس انرژی آغاز می شود.

محمودرضا خواجه نصیر-مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس-در گفت و گو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص آخرین وضعیت معاملات آزمایشی بورس انرژی گفت:معاملات آزمایشی بورس انرژی هفته گذشته آغاز شد که خوشبختانه پاسخ نرم افزار آن مطلوب بوده است.

 

 

وی افزود:در معاملات آزمایشی بورس انرژی بازخوردهایی از کارگزاران دریافت و بر اساس آن عمل شد و تست های آینده آن در شرایطی که بار بیشتری روی آن باشد انجام می شود.

 

 

وی یاد آور شد:قوانین مورد نیاز بورس انرژی و نیز قوانین پذیرش تدوین،تصویب و ابلاغ شده و دستورالعمل تسویه و پایاپای معاملات تدوین شده است و در حال حاضر معاملات آزمایشی آن در حال انجام است.

 

 

این مسئول سازمان بورس با اشاره به اینکه زیرساخت نرم افزار بورس انرژی آماده شده است،عنوان کرد:نرم افزار تسویه و پایاپای بورس انرژی قطعی شده و شرکت سپرده گذاری مرکزی وارد فاز نهایی آن شده است.

 

 

به گفته ی خواجه نصیر،همچنین هماهنگی ها از حوزه معاونت برق،مجموعه سازمان بورس و بورس انرژی و وزارت نیرو برقرار است و توافقنامه هایی به صورت کتبی نهایی شده است لذا از نظر هماهنگی با وزارت نیرو هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

 

وی در مورد زمان آغاز معاملات واقعی بورس انرژی توضیح داد:به نظر می رسد که تا یکماه آینده و تا نیمه دی ماه تست های لازم ادامه پیدا کند و بعد از آن معاملات قطعی بورس انرژی آغاز شود.

 

 

خواجه نصیر از اعلام زمان قطعی خودداری کرد و گفت:نمی توان زمان دقیقی در این خصوص اعلام کرد ولی به نظر می رسد که اقدامات آزمایشی بورس انرژی تا نیمه دی ماه به پایان رسیده و بعد از آن معاملات قطعی برق در بورس انرژی آغاز شود.

 

 

وی در خصوص ورود نفت خام به این بورس و آغاز معاملات نفت در بورس انرژی گفت:بورس انرژی این موضوع را پیگیری کرده و برنامه هایی در این خصوصی دارد که قطعا بعد از فاز اول در این خصوص تمرکز می کند.

۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۰۸:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۵۲۳