حجم صادرات محصولات پتروشیمی از مرز 12 میلیون تن گذشت

حجم صادرات محصولات پتروشیمی از مرز 12 میلیون تن گذشت
شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرد که حجم صادرات محصولات پتروشیمی از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه با ارزشی بالغ ‌بر 7 میلیارد و 86 میلیون دلار به 12 میلیون و 8 هزار تن رسیده است.
حجم صادرات این شرکت در 11 ماه امسال نسبت و حجم صادرات 10 ماه (11 میلیون و 800 هزار تن) بیش از یک میلیون تن رشد داشته است که نشان از حضور فعال این شرکت در شناسایی بازارهای هدف است.
در میان محصولات صادر شده در این مدت گاز مایع (پروپان و اتان) با حجم 2 میلیون و 205 هزار تن در صدر جدول صادراتی قرار گرفته است. سهم این محصول از کل حجم صادراتی برابر 18.25 درصد است.
برش‌های سنگین نیز نسبت به ماه‌های گذشته یک پله صعود کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است. در سال جاری تا پایان بهمن ماه یک میلیون و 776 هزار تن برش سنگین صادر شده و 14.70 درصد از حجم کل صادرات را در این مدت به خود اختصاص داده اشت.
همچنین متانول با حجم یک میلیون و 728 هزار تنی سهمی برابر 14.30 درصد از کل صادرات محصولات پتروشیمی را دارد و با یک پله نزول پس از برش‌های سنگین در جایگاه سوم قرار گرفته است.
افزون‌بر این با خودکفایی کشور در تولید کود اوره و دریافت مجوزهای لازم برای صادرات، این محصول نیز در جدول صادراتی محصولات پتروشیمی کشور قرار گرفت، به طوری که از ابتدای سال تا پایان بهمن بیش از یک میلیون و 55 هزار تن کود اوره ایران به خریدارانی که عمدتا در هند، پاکستان، ویتنام و چین بوده‌‌اند، صادر شده است. این محصول با سهم 8.74 درصدی از کل صادرات در جایگاه چهارمین محصول پر فروش پتروشیمی ایران قرار دارد.
براساس جدیدترین آمارهای شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران، کل محصولات صادر شده این شرکت از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در قالب 3 هزار و 511 محموله به 622 خریدار از شرق دور تا اروپا ارسال شده است.
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۰۹
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۷۶۰