بورس و خرید نفت جای سرمایه‌گذاری مطمئن است

بورس و خرید نفت جای سرمایه‌گذاری مطمئن است
رئیس‌جمهوری گفت: سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس و خرید نفت جای سرمایه‌گذاری مطمئن است.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) در نشست هیئت دولت گفت: دولت در حال تلاش برای کنترل نقدینگی، مقابله شدید با تحریم نفتی، ایجاد تعادل بودجه‌ای بین درآمدها و هزینه‌ها و ایجاد سرمایه مطمئن برای مردم است و این مجموع مفاد طرحی است که دولت به دنبال آن است و به تصویب رسانده و در نشست سران قوا نیز کلیات آن تصویب شده است.

وی افزود: دولت همه توان خود را امروز به‌کار گرفت تا بتواند فروش نفت را با چارچوبی که در حال نهایی کردن است به فروش برساند. اگر این طرح‌ها اجرایی شوند به‌طور حتم در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود. ما می‌خواهیم بگوییم سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس و خرید نفت، جای سرمایه‌گذاری مطمئن است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط تاریخ کشور و تحت فشار اقتصادی تروریستی دشمنان، در حال اداره کشور هستیم، اظهار کرد: مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، خطاست. در زمین دشمن بازی نکنید، زیرا دشمن می‌خواهد القا کند از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به پیروزی و موفقیت رسیده و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

روحانی تصریح کرد: اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با هم مقایسه کنیم رشد ۱۴ درصد نیز در یکی از این سال‌ها داشته‌ایم و به‌طور میانگین پنج درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به منفی تبدیل خواهد شد. این سال‌ها را کنار هم قرار دادن درست نیست. اینکه یک روزنامه و مؤسسه اینها را کنار هم می‌چیند و می‌گوید این دولت رشد اقتصادی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد اقتصادی منفی تحویل گرفته و با رشد متوسط ۵ درصد آن را اداره کرده است.

رئیس‌جمهوری گفت: اگر نفت را کنار بگذاریم و رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم، در سال ۹۸ رشد کشور بدون نفت مثبت بود. باید کاملاً توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۶۲۸