تغییرات سازمانی در مدیریت بالای آرامکو برای سازگاری با کاهش قیمت نفت

تغییرات سازمانی در مدیریت بالای آرامکو برای سازگاری با کاهش قیمت نفت
آرامکوی عربستان سعودی به تغییرات سازمانی در مدیریت های بالای این شرکت روی آورده و رسته جدیدی در این شرکت ایجاد کرده با عنوان «بهینه سازی پوتفولیو» تا این بزرگ ترین شرکت نفتی جهان بتواند ساز و کارهای خود را با قیمت کم نفت وفق دهد و راه های جدید برای ردآمدزایی ایجاد کند.
به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این شرکت دولتی نفت عربستان سعودی عبدالعزیر القدامی را برای سرپرستی تیم جدید توسعه متحد منصوب کرده است که وظیفه آن «ارزیابی مایملک های موجود» و توسعه دسترسی به «بازار در حال رشد» است.

بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد عبدالعزیز کار خود را از 13 سپتامبر آغاز می کند.

آرامکو اعلام کرده است که این سازمان از تصمیمات سریع و موثر در باره پوتفولیوی شرکت حمایت می کند.

این غول نفتی عربستانی ناصر النعیمی را هم به عنوان رییس بخش تجارت بالادستی خود انتخاب کرده است. این بخش بازوی اکتشاف و تولید این شرکت است. محمد القحطانی هم رییس بخش پایین دستی آرامکوست. بخش پایین دستی آرامکو شامل پالایش، پتروشیمی، خطوط لوله و فروش سوخت است که پیش از این القدامی ریاست آن را بر عهده داشت.

این تغییر و تحولات در آرامکو برای سازگاری غول نفتی عربستان با قیمت کم نفت در حال انجام است و این شرکت می خواهد «بهینه سازی پورتفولیوی» خود را پیش ببرد.

با کاهش 33 درصدی قیمت نفت برنت و رسیدن آن به 44 دلار در هر بشکه آرامکو بر آن است تا شرکت را با قیمت های کم انرژی وفق دهد. این شرکت در سال 2020 باید 75 میلیارد دلار به سهامداران خود بپردازد. از این رو مجبور است درآمدهای جدیدی برای خود بیابد.

هفته گذشته آرامکو سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه 10 میلیارد دلاری چین را به دلیل چشم انداز ناروشن قیمت نفت متوقف کرد.

امسال سهام این شرکت در بازار ریاض 3.3 درصد افت کرده است. در حالی که سهام شرکت های چون رویال داچ شل 52 درصد و اکسون موبیل 41 درصد سقوط کرده است.
۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۲۹۶