کاهش تولید روزانه نفت ایران

کاهش تولید روزانه نفت ایران
رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در حاشیه جلسه آنلاین این کمیسیون با محوریت ارائه طرح ساماندهی تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی، به نقل از گزارش ماهانه اوپک، از تولید یک میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه‌ای روزانه نفت ایران در ماه میلادی کنونی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، دکتر پدیدار با اشاره به تولید روزانه ۲۳ میلیون بشکه‌ای نفت توسط اعضای اوپک گفت : عراق با افزایش ظرفیت صادراتی نفت خود به تولید روزانه ۶ میلیون بشکه تا سال آینده خواهد رسید و تا ۵ سال آینده نیز این رقم را به ۷ میلیون بشکه ارتقا خواهد داد، که دو میلیون از ظرفیت پیش‌بینی شده بالاتر می باشد . نخست وزیر عراق همچنین با انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به حجم ۸ میلیارد دلار، این میزان از ظرفیت تولید کشور را قابل اجرا پیش بینی نموده است .

پدیدار همچنین در خصوص کشف میدان گازی ترکیه و اخبار مربوط به خودکفایی ترکیه از واردات گاز طبیعی ادامه داد : چنانچه ترکیه از سال آینده نسبت به سرمایه‌گذاری بهره‌برداری از این میدان گازی اقدام کند، ۵ تا 7 سال طول خواهد کشید تا میزان برداشت گاز به رقم ۳۵ میلیون مترمکعب در روز برسد و در همان شرایط نیز با کمبود ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف مواجه خواهد شد و کماکان به واردات گاز از ایران، روسیه و آذربایجان نیاز خواهد داشت .

 رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در پایان گفت : بانک جهانی در گزارش خود میزان سرمایه گذاری های خارجی را در چند ماهه ابتدایی سال کنونی میلادی ۱۸۸ میلیارد دلار عنوان کرد که به نسبت سال 2019، این میزان کاهش ۵۵ درصدی داشته است و پیش بینی می گردد حجم سرمایه‌گذاری در اکثر کشورهای دنیا روند نزولی داشته و تا پایان سال ۲۰۲۰ نیز این کاهش سرمایه گذاری ادامه پیدا کند .

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۴۷۷