فاصله گیری از خام‌فروشی

فاصله گیری از خام‌فروشی
مرکز پژوهش‌های مجلس اولویت‌های فعالیت خود را بر مبنای هفت اولویت مهم برنامه ریزی نموده است که حوزه نفت گاز و برق مهمترین این اولویت ها به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در دیداری که از اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت گاز و پتروشیمی ایران داشت بر لزوم ارتباطات بیشتر مجلس و استفاده از ظرفیت و نقطه نظرات بخش خصوصی تولید و صادرات نفت و فرآورده های نفتی تاکید کرده و گفت: خام‌فروشی یکی از مشکلات فراروی تولید کنندگان و صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی است که باید در جهت ایجاد ارزش افزوده به آن توجه نمود .
مرادی در ادامه افزود : انتظار می‌رود بخش خصوصی حوزه نفت و گاز از تسهیلات قانونی برای پیشبرد اهداف تولیدی و صادراتی خود بهره برده و کمترین خدمتی که نهادهای دولتی و مجلس برای این بخش می‌تواند انجام دهد این است که در مسیر پیشرفت این حوزه دخالت های بی مورد نداشته و با حذف یا اصلاح موانع قانونی مشکلات را پیگیری کرده تا اتفاقات خوشایندی در تولید و صادرات حوزه انرژی بیفتد .
مرادی با اشاره به تعاملات خوب مجلس با دولت نیز گفت : متاسفانه دولت شتاب و کارایی لازم را ندارد و تسری و اجرای بخشنامه ها در بدنه دولت کند و زمان‌بر است .
در این دیدار همچنین سخنگو و عضو هیئت مدیره اتحادیه بر ضرورت تشکیل نهاد تنظیم گر رگولاتوری در صنایع بالادستی و پایین دستی نفت تاکید کرد و خواستار پیگیری مجلس در تسری مزایای خوراک به واحدهای پایین دستی نفت گردید .
حسینی در خصوص استراتژی توسعه نیز گفت : باید متولی توسعه مشخص گردد و اگر بخش خصوصی عهده دار این وظیفه است در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها نیز صاحب نظر باشد .
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۵۶۵