تولید روزانه نفت لیبی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه فراتر رفت

تولید روزانه نفت لیبی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه فراتر رفت
یک منبع صنعت نفت لیبی اعلام کرد که تولید نفت این کشور به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، یک منبع صنعت نفت لیبی روز جمعه (۲۳ آبان‌ماه) اعلام کرد که تولید نفت این کشور اکنون به یک میلیون و ۲۱۵ هزار بشکه در روز رسیده است و تولید نفت این عضو اوپک سریع‌تر از حد انتظار بهبود می‌یابد.

شرکت ملی نفت این کشور آفریقای شمالی (NOC) در هفتم نوامبر (۱۷ آبان‌ماه) اعلام کرد که تولید لیبی به یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

از زمان رفع تدریجی محاصره هشت ماهه صنعت نفت لیبی (توسط نیروهای مسلح شرقی وابسته به خلیفه حفتر) در ماه سپتامبر تولید نفت این کشور به‌طور مداوم در حال افزایش است.

شرکت ملی نفت لیبی در ۲۶ اکتبر (پنجم آبان‌ماه) شرایط فوق‌العاده در آخرین تأسیسات تعطیل‌شده در پی محاصره را لغو کرد.

مصطفی صنع‌الله، مدیرعامل شرکت ملی نفت روز دوشنبه (۱۹ آبان‌ماه) گفته بود که تولید می‌تواند ظرف یک ماه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

افزایش تولید به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌تواند برای لیبی یک چالش باشد، زیرا توقف‌های چند باره تولید از زمان جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱ و سرمایه‌گذاری محدود در زیرساخت‌ها، ظرفیت تولید این کشور را کاهش داده است.

تولید لیبی پیش از سال ۲۰۱۱ حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود.

این بهبود سریع تولید که اوایل ماه سپتامبر به ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، تحلیلگران را غافلگیر کرده و چالشی برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) است.
۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۲۹۶