پتروشیمی لردگان پنجشنبه رسما افتتاح می شود

پتروشیمی لردگان پنجشنبه رسما افتتاح می شود
پتروشیمی لردگان پنجشنبه این هفته ششم اذرماه رسما افتتاح خواهد شد.
بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار نفت ما شرکت پتروشیمی لردگان که خبر افتتاح آن پیشتر داده شده بود پس از کش و قوس های فراوان پنجشنبه این هفته ششم اذرماه  با حضور مهندس جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، مهندس رسول اشرف زاده؛ مدیر عامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و از طریق ویدیو کنفرانس با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت رسما افتتاح خواهد شد.
مجتمع پتروشیمی لردگان واقع دراستان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان لردگان درحالی در آستانه بهره برداری قرار دارد که این شرکت درسال۱۳۸۷ تاسیس گردید و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و خوراک گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و همچنین دارا بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام کار زیر بنایی از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است. محصول تولیدی این شرکت آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۵۰ تن و اوره با ظرفیت تولیدی روزانه ۳۲۵۰ تن می باشد.
پیشتر رسول اشرف زاده در گفت و گوی اختصاصی با نفت ماگفته بود: پتروشیمی لردگان از چند جهت برای ما بسیار حائز اهمیت است. نخست اینکه،این پروژه در منطقه کمتر توسعه یافته، احداث شده است که با راه اندازی آن تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد شد، دوم اینکه با جذب و استخدام نیروهای بومی گام بسیار مهمی در جهت کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت و در نهایت به توسعه متوازن منطقه در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده کمک می کند.
ظرفیت اسمی این واحد یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره و ۶۸۰  هزار تن آمونیاک است.
پتروشیمی لردگان که هم اکنون با نماد شلرد در بازار فرابورس در حال خرید و فروش است میرود با افتتاح این پروژه پس‌ از مدت ها صبوری سهامداران، کام آنها را شیرین کند.
۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۷۷