تولید کنندگان شیل ناامید از نفت، تولید گاز را افزایش دادند

تولید کنندگان شیل ناامید از نفت، تولید گاز را افزایش دادند
پیش بینی شده است که در سال 2021 قیمت گاز طبیعی افزایش یابد. همین کافی است تا شرکت های شیل ایالات متحده به فکر تولید بیشتر گاز طبیعی باشند. آنها از نفت ناامید شدند و حالا به سوی گاز طبیعی روی آوردند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، تولید کنندگان شیل بر روی گاز طبیعی سرمایه گذاری می کنند. آنها انتظار دارند قیمت گاز طبیعی در سال آینده 45 درصد افزایش یابد. درحالی که پیش بینی ها برای نفت فقط 15 درصد افزایش قیمت را در نظر گرفته است.

این تغییر تولید هشداری است به کشورهای عضو اوپک که بدانند چگونه شرکت های شیل به راحتی و سرعت می توانند در مقابل قیمت های نفت واکنش نشان دهند.

تولید کنندگان اوپک در پی آن هستند که بر سر تسهیل توافق کاهش تولید نفت به نتیجه برسند.

EOG ریسورسز، که یک تولید کننده بزرگ نفت شیل است، این ماه اعلام کرد که از سال آینده فروش گاز از 15 چاه گاز طبیعی را آغاز خواهد کرد. این چاه های جدیدا اکتشاف شده 21 تریلیون فوت مکعب گاز دارند.

کانتینتال ریسورسز هم اخیرا گفته است که در منطقه اوکلاهاما به جای چاه نفت، چاه گاز حفاری خواهد کرد.

شرکت نفت آپاچی هم از برنامه ریزی های خود برای تکمیل سه چاه در تگزاس خبر داده و به این ترتیب تولید گاز آپاچی در سه ماهه سوم 15 درصد نسبت به سه ماهه دوم افزایش داشت و 6 درصد نسبت به سال گذشته.

از ماه جولای تا کنون تعداد دکل های حفاری گاز ایالات متحده با افزایش 13 درصدی به 77 دستگاه رسیده است.

بیکر هیوز می گوید امسال حدود یک چهارم از کل دکل های حفاری ایالات متحده برای گاز حفاری شده اند درحالی که سال گذشته این رقم 16 درصد بود.

در میدان گازی هاینزویل هم که از لوئیزیانا تا تگزاس کشیده شده است، تعداد دکل های فعال گاز از ماه جولای تا کنون 25 درصد افزایش نشان می دهد.

در میدان گازی مارسلوس، بزرگ ترین میدان گازی ایالات متحده، تعداد دکل های حفاری گاز 8 درصد افزایش دارند.

۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۳۲۷