واردات نفت چین در ماه نوامبر افزایش یافت

واردات نفت چین در ماه نوامبر افزایش یافت
واردات نفت خام چین در ماه نوامبر با تخلیه انبار ترخیص گمرک افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری اوپکس به نقل از رویترز از پکن، واردات نفت خام چین در ماه نوامبر با ادامه روند ترخیص گمرکی و تخلیه نفت خام موجود در مخازن، نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت، این در حالی است که پالایشگاه‌های مستقل چین با رسیدن به حد نصاب سهمیه وارداتی خود، روند خرید را کُند کردند.

داده‌های روز دوشنبه (۱۷ آذرماه) اداره کل گمرک چین نشان داد که بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، ماه گذشته ۴۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تن نفت خام خریداری کرده و این رقم معادل معادل ۱۱ میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز است.

واردات چین در ماه اکتبر امسال ۴۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن یعنی ۰.۳ درصد کمتر از ماه نوامبر بود.

چین در ۱۱ ماه امسال در مجموع ۵۰۳  میلیون تن معادل ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز نفت وارد کرده، این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۵ درصد بیشتر است.

چند بندر در شرق چین از ماه ژوییه و به‌دلیل حجم بی‌سابقه واردات نفت خام و شرایط آب و هوایی نامساعد با ترافیک سنگین روبه‌رو بودند که ذخایر شناور این کشور را به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده بود.

وزارت بازرگانی چین سهمیه واردات نفت پالایشگاه‌های غیردولتی برای سال ۲۰۲۱ را ۲۰ درصد افزایش داده و به ۲۴۳ میلیون تن رسانده است.

شرکت کپلر برآورد کرده که سطح ذخایر شناور چین در اواخر ماه نوامبر به حدود ۳۰ میلیون بشکه رسیده است، این رقم در ماه سپتامبر ۹۶ میلیون بشکه بود.

داده‌های منتشرشده گمرک چین در همین حال نشان داد که صادرات فرآورده‌های نفتی این کشور در ماه اکتبر ۱۴.۵ درصد نسبت به یک ماه پیش کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسیده است.

واردات گاز طبیعی چین در ماه اکتبر ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تن بود که نسبت به پارسال سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۵۹۹