یک نماینده مجلس: دولت سد راه توسعه بخش خصوصی نشود

یک نماینده مجلس: دولت سد راه توسعه بخش خصوصی نشود
عضوکمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با تاکید بر این که برای برون رفت از تحریم ها هیچ راهی جز تقویت تولید نیست، افزود:بخش خصوصی می خواهد با ایجاد فضای مناسب و با توسعه تولید، تحریم ها را خنثی کند اما متاسفانه بعضا شاهدیم که دولت سد راه توسعه بخش خصوصی می‌شود.
محمد سقایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: با توجه به این که سال جاری با عنوان حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده است، بدون شک حمایت از تولید واهتمام ویژه دولت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سال جاری و اندیشیدن تدابیر لازم برای حمایت بیشتر از بخش خصوصی برای سال آینده در بودجه سال ۹۲ ضروری است.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: برای دور زدن تحریم و این که تحریم ناکارآمد بشود هیچ چیز جز تولید نمی تواند راهگشا باشد و اگر از تولید غفلت شود ، شعارهای رنگارنگ نمی تواند تحریم ها را خنثی کند.

سقایی با تاکید بر این که توسعه و حمایت از بخش خصوصی مهمترنی اقدام در راستای حمایت از تولید است، گفت:برای توسعه و ارتقا سطح کیفی و کمی تولید در کشور باید بخش خصوصی را باور و به وی توان دهیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی دل در گرو نظام دارد و به امر تولید بها می دهند اما متاسفانه سدهای زیادی هنوز در سر راه فعالیت بخش خصوصی قرار دارد.

این نماینده مجلس در تشریح مشکلات موجود تصریح کرد:بخش خصوصی می خواهد تا با ایجاد فضای مناسب و با توسعه تولید ، تحریم ها را خنثی کند اما متاسفانه بعضا شاهدیم که دولت سد راه توسعه بخش خصوصی می شود.

وی تاکید کرد:کسی که سرمایه گذاری درست انجام می دهد و اشتغال مولد و پویا را به کار می اندازد باید مورد حمایت و تقدیر و تشکر قرار گیرد در حالی که متاسفانه بعضا شاهدیم که بخش خصوصی توسری خور دولت می شود.

عضو کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: بدون باور بخش تولید راهی برای برون رفت از تحریم نداریم و این مسئله باید در تدوین بودجه سال ۹۲ لحاظ شود./

۲۴ آذر ۱۳۹۱ ۲۳:۱۰
تعداد بازدید : ۹۷۴