ضرورت تصویب نهاد تنظیم گر رگولاتوری در صنایع نفت

ضرورت تصویب نهاد تنظیم گر رگولاتوری در صنایع نفت
حسین زاده رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در مراحل طرح و تصویب نهاد رگولاتوری شده و معتقد است با توجه به شرایط ویژه کشور در بحث قیمت نفت و فرآورده ها، در صورت مستقل نبودن نهاد رگولاتوری و تبیین و اجرای نامناسب تصویب آن در مجلس، شاهد مشکلات عدیده در تهیه خوراک واحدهای پایین دستی بوده و خواهیم بود .


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، در جلسه ای که کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس با حضور روسای شورای عالی رقابت، دبیرکل انجمن کارفرمایان صنایع پالایشی و اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی برگزار نمود، طرفین ضمن اعلام حمایت و پیگیری، نسبت به روند تصویب نهاد تنظیم‌گری رگولاتوری تاکید کردند.

 وی نهاد تنظیم‌گری در وزارت نیرو را به عنوان مثال بارز یادآور شده و این نهاد را در تنظیم مقررات مرتبط با تولید و مصرف برق دچار مشکلات ساختاری عدیده ارزیابی کرد .

 حسین‌زاده با اشاره به مشکلات در پشتیبانی، اجرا و نظارت حوزه نفت و فرآورده ها ادامه داد : یکی از مشکلات ساختاری، تصویب قوانین متعدد و عدم ضمانت اجرایی آنهاست هرچند که نظام رگولاتوری باید در اولویت فعالیت دولت، مجلس و تشکل های خصوصی قرار گیرد اما به موازات آن بعد نظارتی، پشتیبانی، استقلال فکری و تصمیم‌گیری و مهمتر از آن بعد اجرایی آن باید تقویت گردد .

 عضو کمیسیون انرژی مجلس از موافقت و حمایت مجلس از نهاد رگولاتوری خبر داد و گفت : امیدواریم در روند طرح نهاد رگولاتوری در مجلس، روابط مالی و دخالت های نابجا روند تصویب را مورد تخطئه قرار نداده و یا برای تصویب آن ورود نکنیم و یا با قوت و قدرت آن را لازم الاجرا نماییم .
۹ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۳۰۱