سهم‌مان را از بازار نفت می‌گیریم

سهم‌مان را از بازار نفت می‌گیریم
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ظرفیت‌های خوبی در صنعت نفت ایجاد شده است و ایران قادر خواهد بود سهم خود را از بازار نفت بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان امروز (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در حاشیه برگزاری آیین امضای هشت قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که در صورت رفع تحریم‌ها، آیا ایران قادر به احیای بازار خود خواهد بود، گفت: در مدت تحریم‌ها چرخ توسعه نفت متوقف نماند؛ ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد و می‌توانیم سهم‌مان را از بازار بگیریم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت برای مدیریت افت طبیعی تولید میدان‌های نفتی، درباره تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح یادآور شد: منابع این طرح از طریق انتشار اوراق مشارکت و بازپرداخت از محل افزایش تولید میدان‌ها تأمین خواهد شد و وابسته به بودجه نیست.

هشت قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، امروز (۲۲ دی‌ماه)، با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران نفتی، میان شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت فلات قاره ایران (کارفرمایان) و شرکت‌های پیمانکار ایرانی امضا شد.
۲۲ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۴۴۶