خام فروشی و عدم عرضه منظم از سوی پالایشگاه ها را گزارش کنید

خام فروشی و عدم عرضه منظم از سوی پالایشگاه ها را گزارش کنید

 

 وزیر نفت با تاکید بر حمایت از تولید داخل و رونق بخشی به صنایع پایین دستی تاکید کرد: اگر مواردی از خام فروشی توسط پالایشگاه ها گزارش شود قطعا پیگیری خواهد کرد.

روز جاری و در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، پالایش و پتروشیمی، بیژن زنگنه وزیر نفت مهم ترین ماموریت این وزارتخانه را حمایت از تولید داخل در شرایط فعلی تحریم اعلام کرد. اما یکی از موانع اصلی در رشد و رونق تولید به ویژه در صنایع پایین دستی نفت ، عدم تامین به موقع و کافی خوراک صنایع پایین دستی است. 

 در این بین وزیر نفت در خصوص خام فروشی پالایشگاه های میانی در حوزه خوراک صنایع پایین دستی به خبرنگار اوپکس گفت: پالایشگاه ها در حوزه فورش محصولات خود مختارند. وی تاکید کرد تاکنون مطلبی در خصوص اینکه پالایشگاه ها آنچه را که نیاز واقعی تولید کنندگان داخلی است را به موقع تامین نکرده و یا اقدام به خام فروشی و صادرات فرآورده‌های مورد نیاز می نمایند به ما منعکس نکرده اند.

 زنگنه همچنین اعلام کرد: تعیین قیمت محصولات پالایشگاه ها در دست من نیست و قیمت در دست بازار است.

 وزیر نفت تصریح کرد که تا کنون موردی از عدم تامین به موقع و یا خام فروشی پالایشگاه ها به من گزارش نشده است، اما اگر گزارشی به من برسد تلاش می کنم چه از طریق خودم و یا از طریق سیستم قطعا خوراک صنایع پایین دستی صنعت نفت به موقع و با قیمت متعارف به دست متقاضیان و فعالان این حوزه برسد.

 

 وی در پاسخ به این سوال که چرا پالایشگاه ها طبق زمان‌بندی منظمی در بورس کالا اقدام به عرضه محصولات نمی کنند، گفت: امکان دارد چنین موضوعی صحت داشته باشد اما تاکنون مطلبی در این رابطه به وزارت نفت انعکاس نیافته و اگر مواردی گزارش شود، حتما پیگیری می شود.

۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۸
تعداد بازدید : ۱۸۷