نخستین کشتی گاز مایع سرد در سایت ۲ پارس جنوبی بارگیری شد

نخستین کشتی گاز مایع سرد در سایت ۲ پارس جنوبی بارگیری شد
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: با آغاز به‌کار اسکله بارگیری گاز مایع سایت ۲ پارس جنوبی (اسکله صادراتی تمبک)، صادرات گاز مایع سرد از پالایشگاه‌های این سایت آغاز و نخستین محموله آن روانه مقصد صادراتی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسعود زردویان اظهار کرد: به‌منظور تنوع‌بخشی به سبد محصولات این شرکت از پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی و با توجه به مزایای صادرات گاز مایع سرد نسبت به گرم، پیگیری‌های لازم برای شتاب‌بخشی در بهره‌برداری از اسکله صادرات گاز مایع سرد در سایت ۲ پارس جنوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در نتیجه اقدام‌های انجام‌شده و همکاری همه ارگان‌های مسئول از جمله شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و کشتیرانی و اداره گمرک، این اسکله راه‌اندازی و نخستین محموله صادراتی گاز مایع سرد از پالایشگاه دهم پارس جنوبی بارگیری و به مقصد تعیین‌شده ارسال شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز تصریح کرد: از جمله مزایای این طرح، می‌توان به افزایش سرعت و حجم بارگیری، تنوع‌بخشی به بازارهای مقصد، ایجاد فضای رقابتی مناسب‌تر میان خریداران و بالا بردن انعطاف عملیاتی اشاره کرد.

زردویان در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون توان تولید محصولات مختلف در پالایشگاه‌های گاز به‌گونه‌ای است که افزون بر پوشش بازارهای موجود و پیرامونی، دستیابی به بازارهای جدید و تأمین نیاز آنها در دستور کار است، گفت: این موضوع افزون بر افزایش درآمدهای کشور، سبب تقویت نقش ایران نیز می‌شود.
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶
تعداد بازدید : ۲۱۳