درخشش شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج‌فارس در میان برترین‌های ایران

درخشش شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج‌فارس در میان برترین‌های ایران
تازه‌ترین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در حالی اعلام شد که هلدینگ خلیج فارس افزون بر به دست آوردن عناوین برترین شرکت ایرانی، شرکت پیشرو، بالاترین رتبه فروش، صادرات، سودآوری و ارزش افزوده، با درخشش شرکت‌های تابع خود در شاخص‌های مختلف، توانست افتخارهای پرشماری را به نام بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور ثبت کند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، این شرکت در بیست‌وسومین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران «IMI-100» ضمن دستیابی به رتبه برترین شرکت ایرانی در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب پنج عنوان شرکت پیشرو، بالاترین رتبه فروش، بالاترین ارزش افزوده، بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات و دومین رده بالاترین ارزش بازار در میان شرکت‌های ایرانی شد. افزون‌ بر این، شرکت‌های پتروشیمی نوری، پارس، مبین انرژی خلیج فارس، آریاساسول و تندگویان نیز به عنوان زیرمجموعه این هلدینگ موفق به کسب افتخارات متعدد برای این شرکت شدند.

براساس این گزارش، شرکت پتروشیمی نوری در این رتبه‌بندی موفق به کسب لوح شرکت برتر صادرات‌گرا و همچنین رتبه ۱۳ از نظر میزان درآمد فروش در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور و چهار رتبه صعود نسبت به دوره پیشین شد. این شرکت توانسته است در سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان فروش و صادرات را در بین مجتمع‌های پتروشیمی کشور داشته باشد و با یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صادرات، در رتبه سوم شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان صادرات و ۱۰ پله بالاتر از پارسال و همچنین بالاتر از شرکت‌هایی نظیر صنایع ملی مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان پس از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گیرد.

پتروشیمی پارس از دیگر شرکت‌های تابع این هلدینگ، در این رده‌بندی نه‌تنها رتبه نخست از نظر شاخص بهره‌وری کل‌ عوامل را در بین شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی از آن خود کرد که در رتبه فروش هم با ۱۶۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال فروش‌، با سه رتبه صعود نسبت به سال گذشته به رده ۲۴ فروش در بین شرکت‌های ایرانی دست یافت.

شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس هم‌ افزون بر اینکه توانست به رتبه دوم در شاخص بهره‌وری کل عوامل در گروه انرژی دست یابد، با ۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیون ریال فروش به‌ رتبه ‌۳۸ فروش دست یافت.

شرکت پلیمر آریاساسول‌ نیز در این رده‌بندی با ثبت ۹۸ هزار و ۷۹۱ میلیون ریال فروش به رتبه ۳۴ فروش دست یافت.

شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با فروش ۷۱ هزار و ۳۸۶ میلیون ریال محصول در سال ۹۸، با ۹ رتبه‌ رشد نسبت به سال گذشته به رده چهلم این رده‌بندی در فروش در میان صد شرکت برتر ایران دست یافت.
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۲۲۸