18 مؤسسه و یک شهروند ایرانی دیگر هم تحریم‌ شدند

18 مؤسسه و یک شهروند ایرانی دیگر هم تحریم‌ شدند
اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کرده و ۱۸ شرکت و موسسه جدید و یک فرد دیگر را به لیست تحریم‌های اعمالی علیه ایران اضافه کرد.
بر اساس بیانیه منتشر شده،‌ یک فرد و ۱۸ موسسه که در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشارکت داشته یا از دولت ایران حمایت می‌کنند به لیست قبلی تحریم‌های اروپا در بلوکه کردن دارایی‌ها و منع سفر اضافه شدند.

با احتساب این تحریم، مجموع موسسات ایرانی که تحت تحریم اروپا قرار گرفته‌اند به ۴۹۰ موسسه و مجموع شهروندان ایرانی که تحریم شده‌اند به ۱۰۵ نفر رسیده است.

انتظار می‌رود اسامی موسسات و فرد تحریم شده در نشریه رسمی اتحادیه اروپا در روز شنبه منتشر شود.

بیانیه اتحادیه اروپا اعلام کرد: بلوک ۲۷ کشور اروپایی با اعمال قانونی تحریم‌های مالی و تحریم تجاری جدیدتر علیه ایران که در نشست ۱۵ اکتبر وزیران امور خارجه به تصویب رسید، موافقت کردند.

این تحریم‌ها بخش بانکی، دریانوردی و صادرات گاز ایران را هدف قرار داده است.

ببه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،سته تحریم‌های اکتبر اروپا علیه ایران شامل تراکنش‌های مالی میان بانک‌های ایرانی و اروپایی به جز موارد خاص می‌شود. همچنین این تحریم‌ها واردات گاز از ایران را نیز تحریم کرده است اگر چه که ایران صادرات گاز ناچیزی به اروپا دارد و عملا این تحریم نمادین بوده است.

فروش گرافیت، فلزات، تجهیزات دریانوردی و فناوری برای ساخت کشی نیز تحت تحریم‌های کشورهای اروپایی قرار گرفته‌اند. استفاده از تانکرهای نفتی اروپایی برای انتقال یا ذخیره سازی نفت ایران نیز تحت تحریم قرار گرفته اند.
۲ دی ۱۳۹۱ ۰۴:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۵۴۷