سرمایه گذاری 5.1 میلیارد دلاری توتال در پروژه نفت اوگاندا

غول نفتی توتال با سرمایه گذاری 5.1 میلیارد دلاری در پروژه نفت اوگاندا به بزرگ ترین سرمایه گذار در پروژه های کشورهای زیرصحرای آفریقا تبدیل شده است.
سرمایه گذاری 5.1 میلیارد دلاری توتال در پروژه نفت اوگاندا

 

به گزارش  بلومبرگ، غول انرژی توتال با چراغ سبزی که برای توسعه پروژه های این منطقه نشان داده است تبدیل به بزرگ ترین سرمایه گذار این حوزه از سال 2012 در منطقه زیرصحرای آفریقا شده است.

وود مکنزی می گوید از هشت سال پیش میزان سرمایه گذاری توتال در استخراج و تولید نفت به 6.2 میلیارد دلار می رسد و در سال 2021 علی رغم رکود حاصل از کرونا 1.9 میلیارد دلار هم به این سرمایه گذاری ها اضافه خواهد شد. این میزان سرمایه گذاری دو برابر میزان سرمایه گذاری دیگر تولید کنندگان بین المللی است.

این بار سرمایه گذاری توتال بر روی احداث خط لوله ای خواهد بود که بیش از یک میلیارد بشکه فراورده های نفتی را از اوگاندا به سواحل سراسر آفریقا منتقل می کند تا صادر شود.

بر اساس اعلام منابع آگاه سرمایه گذاری برای تکمیل یک میدان نفتی که این خط لوله را تغذیه می کند نیز در دستورکار است.

اوگاندا به هیچ دریایی راه ندارد و این خط لوله ها احتمالا از سال 2024 کار خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس آنالیزهای ریستاد انرژی، تا سال 2025 توتال در کشورهای زیرصحرای آفریقا دو برابر اکسون موبیل و انی ایتالیا سرمایه گذاری می کند.

اگر آفریقای شمالی را هم در نظر بگیریم توتال و انی در این منطقه پهلو به پهلوی هم در حرکت هستند.

توتال در موزامبیک هم پروژه تبدیل گاز طبیعی به گاز مایع را دارد که در سال 2024 تکمیل خواهد شد. با این حال این پروژه فعلا به دلیل حمله داعش متوقف مانده است.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۱۸۴