سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران تشکیل می شود

سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران تشکیل می شود
مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران از تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران ایران با ادغام دو سازمان سابا و سانا خبر داد .

یوسف آرمودلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : اساس نامه جدید سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری ایران تدوین شده و مراحل اداری تشکیل این سازمان انجام شده است .

وی افزود : طبق قانون اساس نامه پس از تصویب در هیئت دولت براساس تبصره 8 قانون الگوی مصرف تبدیل به لایحه شده و به مجلس ارسال می شود .

وی با اشاره به وضعیت نیروهای شاغل در این دو سازمان گفت : سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت نیرو بوده و نیرو های سازمان جدید از طریق نیرو های دو سازمان سابا و سانا تامین شده و بر اساس قوانین وزارت نیرو به فعالیت خود ادامه خواهند داد .

وی خاطر نشان کرد : در این موضوع سازمانی زیر مجموعه سازمان دیگر قرار نمی گیرد و سازمان های سابا و سانا با یکدیگر ادغام می شوند .

شایان ذکر است پیش از این آرمودلی مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران ( سانا ) و مهذب ترابی مدیرعامل وقت سازمان بهره وری انرژی ایران ادغام این دو سازمان را به صلاح صنعت برق ندانسته و تلویحا از ادغام هرگونه اقدامی که باعث تضعیف این دو سازمان موثر شوند انتقاد کرده بودند .

حال باید منتظر شد که با ادغام این دو سازمان و تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری ایران (ساتبا ) چه تغییراتی در بخش برق به وجود خواهد آمد و چه تاثیراتی به دنبال خواهد داشت .

۳ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۵۹۸