ظرفیت صادرات و واردات فرآورده های نفتی به روزانه 78 میلیون لیتر رسید

ظرفیت صادرات و واردات فرآورده های نفتی به روزانه 78 میلیون لیتر رسید
ظرفیت صادرات و فرآورده های نفتی در جنوب کشور با بهره برداری کامل از طرح توسعه صادرات و واردات فرآورده های نفتی در اسکله شهید رجایی و فولاد بندرعباس و همچنین تاسیسات انتقال، روزانه 28 میلیون لیتر افزایش یافت.

مجری طرح توسعه صادرات و واردات فرآورده های نفتی در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با اجرای طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه بندرعباس و افزایش ظرفیت صادرات و واردات فرآورده های نفتی در اسکله های شهید رجایی و فولاد بندرعباس، ظرفیت واردات و صادرات فرآورده از روزانه 50 میلیون لیتر به روزانه 78 میلیون لیتر افزایش یافت.

محمد سکاکی افزود: هم اکنون امکان صادرات و واردات حداکثر روزانه 17 میلیون لیتر نفت سفید، 27 میلیون لیتر بنزین، 14 میلیون لیتر گازوییل (نفت گاز) و 20 میلیون لیتر نفت کوره از منطقه طرح فراهم شده است.

وی تصریح کرد: طرح توسعه صادرات و واردات فرآورده های نفتی اسکله شهید رجایی - فولاد بندرعباس و تاسیسات انتقال بخشی از طرح رفع تنگناهای پالایشگاه بندرعباس است که به طور کامل به بهره برداری رسیده است.

مجری این طرح افزود: در بخش اسکله شهیدرجایی این طرح به منظور افزایش سرعت بارگیری فرآورده در اسکله شهید رجایی، دو بازوی بارگیری نصب و در بخش تاسیسات انتقال نیز، 13 کیلومتر خط لوله 20 اینچ جهت صادرات سوخت جت (اتیکه) از اسکله تا انبار نفت اجرا شد.

سکاکی تاکید کرد: جا به جایی چهار خط لوله 24 اینچ به طول حدود چهار کیلومتر، 2 خط لوله هشت اینچ (به طول 4 کیلومتر) و یک خط لوله 20 اینچ (به طول 4 کیلومتر) از محدوده زمین سازمان بنادر، از دیگر اقدام های بخش تاسیسات انتقال این طرح توسعه ای بوده است.

مجری طرح توسعه صادرات و واردات فرآورده های نفتی اسکله شهیدرجایی - فولاد بندرعباس و تاسیسات انتقال شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران کابل اندازی و به روزرسانی سیستم آتش نشانی و نصب تجهیزات جانبی سی.سی.تی وی را از جمله اقدام ها در طرح توسعه صادرات و واردات فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس عنوان کرد.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این پروژه را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه، تمام بازوها و خطوط تحویل بهره بردار شده است.

سکاکی زمان اجرای بخش عمده ای از عملیات اجرایی این طرح را از سال 1389 عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این طرح، ساماندهی و افزایش ظرفیت تاسیسات بارگیری و انتقال فرآورده پالایشگاه بندرعباس بوده است.

به گزارش شانا، طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه بندرعباس از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در این پالایشگاه اجرایی شده و هدف از آن رفع تنگناهای افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس و پروژه های جانبی، افزایش تولید بنزین، توسعه سیستم واردات ـ صادرات فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس از طریق اسکله شهید رجایی و اسکله فولاد و ساخت اسکله های جدید نفتی در بندرعباس است.

۳ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۵۴۹