شرکت بازرگانی پتروشیمی عاملیت توزیع محصول در بورس کالای ایران شد

شرکت بازرگانی پتروشیمی عاملیت توزیع محصول در بورس کالای ایران شد
با تایید کمیته تخصصی پتروشیمی، طی نامه ای به مدیریت بورس کالای ایران، شرکت بازرگانی پتروشیمی را به عنوان عامل توزیع محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران معرفی کرد.
به گزارش اوپکس به نقل از خبرنگار سهام انرژی، کمیته تخصصی پتروشیمی در نامه ای به دکتر سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران، ضمن اعلام صلاحیت شرکت بازرگانی پتروشیمی مبنی بر احراز شرایط عاملیت توزیع محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران؛ درخواست ایجاد شرایطی برای انجام کار و اقدامات بعدی را اعلام کرد.
قابل ذکر است که شرکت بازرگانی ایران از جمله شرکت های هلدینگ خلیج فارس است و هلدینگ ۴۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
شرکت بازرگانی پتروشیمی در تاریخ بیست و سوم تیر ماه ۱۳۶۹ ، بنا بر نیاز صنعت پتروشیمی ایران و بعنوان بازوی تجاری کلیه مجتمع های پتروشیمی و با سرمایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به یک شرکت مستقل و فعال بازرگانی با موضوع فعالیت در عرضه محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و خارجی ، ارائه خدمات لجستیکی و ... تاسیس گردید .
از آبان ماه سال ۱۳۸۸ در راستای خصوصی سازی و پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی کشور ، شرکت بازرگانی پتروشیمی با تغییر ماهیت خود از ساختار دولتی به خصوصی (با واگذاری ۵۲ درصد سهام به شرکت سرمایه گذاری ایران ) ، بعنوان یک شرکت تجاری حیطه کاری خود را در زمینه های سرمایه گذاری، بازرگانی و مالی گسترش داده است .ضمن اینکه ۴۵% باقیمانده سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های فعال در عرصه پتروشیمی کشور واگذار شده است. این شرکت در سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت و معدن و تجارت بعنوان صادرکننده ممتاز و نمونه ملی ( در میان ۵ صادرکننده ممتاز کشوری ) و تنها صادرکننده برتر در حوزه محصولات پتروشیمی معرفی گردید .
متن نامه دریافتی به شرح ذیل است



۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۶۱۹