آیا غول های نفتی با فشار سرمایه گذاران با تغییرات اقلیم مقابله می کنند؟

آیا غول های نفتی با فشار سرمایه گذاران با تغییرات اقلیم مقابله می کنند؟

در سالهای اخیر شرکت های نفت و گاز به دنبال کاهش انتشارات کربن خود بوده اند تا به هدف اتحادیه اروپا برای رسیدن به انتشارات «صفر خالص» تا سال 2050 برسند. با این حال هنوز هم چگونگی انجام این اقدامات محل تردید گروه های فعال محیط زیست است.

به گزارش «اوپکس» از بلومبرگ، غول های نفت اروپا با نزدیک شدن به نشست سالانه سرمایه گذاران در تلاش هستند تا تمامی موارد مورد توجه این سرمایه گذاران را در نظر بگیرند.

برای غول هایی چون بریتیش پترولیوم، توتال و رویال داچ شل، تغییرات اقلیم با فشار سرمایه گذاران به یک نکته قابل توجه تبدیل شده است. تاکید سهام داران بر کاهش انتشارات کربن در نشست عمومی سالانه (AGMs) این ماه کاملا مورد توجه بوده است.

در این میان فعالیت های گروه‌های فعال محیط زیست مثل Follow This در سالهای اخیر برای مجبور کردن بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل برای اقدام در جهات همگامی با معاهده پاریس بسیار قابل توجه بوده است.

با این حال رویال داچ شل خواست این گروه را برای تعهد کامل به توافق پاریس رد کرده و اعلام کرده است که این شرکت ایده های خود رادنبال می کند، ایده هایی از قبیل کاهش تولید نفت، افزایش تولید گاز طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشارات در 30 سال آینده.

بریتیش پترولیوم هم از سهامداران خود خواسته است خواسته گروه  Follow This را رد کنند.

در سالهای اخیر شرکت های نفت و گاز به دنبال کاهش انتشارات کربن خود بوده اند تا به هدف اتحادیه اروپا برای رسیدن به انتشارات «صفر خالص» تا سال 2050 برسند.

بر اساس اعلام گروه محیط زیستی Climate Action 100+، که یک گروه سرمایه گذار با 54 تریلیون دلار سرمایه در حال مدیریت، هیچ کدام از تولید کنندگان بزرگ نفت وگاز تاکنون به طور کامل مشخص نکرده اند که چطور قرار است میزان انتشارات خود را کاهش دهند.

کمیسیون بازنشستگی کلیسای انگلستان که به همراه CA100+ در شرکت رویال داچ شل برای اقدامات اقلیمی فعالیت می کند، می‌گوید «شرکت های نفتی باید نشان دهند که قرار است چه کار انجام دهند. تردیدهای زیادی در نحوه انجام اقدامات مربوط به انتشارات صفر خالص در رویال داچ شل وجود دارد».

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۱۲۶