روسیه: جهان بدون نفت در سال ۲۰۳۵؟ اصلا فکرش را نکنید!

 
 
🔻مقامات روسیه معتقدند که تحقق جهان بدون انرژی های فسیلی آن طور که برخی از کشورهای اروپایی به دنبال آن هستند، امکان پذیر نیست و استفاده از انرژی های کربنی ادامه دار خواهد بود.
 
🔻به گزارش اوپکس از گروه انرژی نفت خبر از ایتارتاس، نیکولای شلگینف وزیر انرژی روسیه گفته است که اگرچه کشورش اگرچه به فکر کاهش وابسستگی به انرژی های فسیلی است اما اکنون نیاز نمی ‌بیند تا در صادرات به نفت کاهش ایجاد کند.
این دولتمرد روسی گفته است برنامه دولت های دیگر مبنی بر کاهش وابستگی به گازها و انرژی های کربنی نتوانسته انگیزه‌ ای نزد مسکو ایجاد کند که به سمت کاهش صادرات نفت خود گام بردارد.  
 
🔻او همچنین تاکید کرده است که برنامه اعلام شده دولت های توسعه یافته مبنی بر به صفر رساندن وابستگی به گازهای گلخانه ‌ای و انرژی های فسیلی تا سال ۲۰۳۵ واقع بینانه نیست و این کشورها قادر نخواهند بود که تا این سال مصرف هیدروکربن ها را برای همیشه کنار بگذارند.
 
🔻وزیر انرژی روسیه همچنین گفته است آنچه که مسکو به دنبال تحقق آن است توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر است و نه کنارگذاشتن انرژی فسیلی. 
شلگینف گفته که روسیه نیز علاقمند به توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر است اما دستیابی به چنین هدفی الزاما به معنای کنار گذاشتن مطلق انرژی های کربنی نیست.
 
🔻وزیر انرژی روسیه تاکید کرده که یکی از برنامه ‌های مسکو برای توسعه انرژی ‌های تجدیدپذیر تلاش برای به رسمیت شناختن انرژی هسته ‌ای به عنوان یک انرژی پاک است.
 
🔻او همچنین خبر داده که رهبران برخی از کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا اتحادیه اروپا به طور رسمی انرژی هسته ‌ای را به عنوان یک انرژی پاک به رسمیت بشناسد. این همان برنامه ای است که دولت آمریکا نیز درصدد تحقق آن است.
 
🔻شلگینف همچنین گفته است که روسیه به این دلیل مانند بسیاری از کشورها مالیات استفاده از گازهای گلخانه ای و انرژی های کربنی را بالا برده که یکی از اصلی ترین برنامه هایش توجه به محیط زیست است.
 
🔻به گفته وی این درست نیست که از روسیه بخواهیم که به جای استفاده از انرژی های فسیلی بر انرژی های خورشیدی و بادی تاکید داشته باشد چرا که اتکای به این انرژی ها نمی توانند جایگزین مناسبی برای نفت باشد.
 
 🔻و همچنین گفته است که استفاده های متکثر کشورها از انرژی هایی همچون گاز و ال ان جی دریچه جدیدی به روی دولت ‌ها ایجاد کرده است تا بتوانند هر چه بیشتر از وابستگی به نفت بکاهند اما به گفته وی رساندن این وابستگی به عدد صفر طی پانزده سال آینده بسیار خوشبینانه به نظر می رسد.
 
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱
تعداد بازدید : ۱۷۳