معاون حقوقی و پارلمانی وزیر نفت: اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه ۹۲ کاهش می یابد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر نفت: اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه ۹۲ کاهش می یابد
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر نفت درباره ویژگی های بودجه ۹۲ کل کشور و میزان اتکای به درآمدها ی نفتی ، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی، بودجه سال آینده انقباضی خواهد بود وسهم درآمد کلی کشور از سبد درآمدنفتی کشور کاهش خواهدیافت.
شجاع الدین بازرگانی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: کاهش اتکای به درآمدهای نفتی متاثر از شرایط تحریم و سیاستهای داخلی کشوراست که اعداد و ارقام پس از بررسی و نهایی شدن اعلام خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر نفت از میزان تهاتر انجام شده نفت صادراتی با کالای وارداتی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: زمانی که انتقال درآمد حاصل از صادرات نفت محدود شد بهترین روش تبدیل درآمد به کالا بودو بخشی از کالاهای اساسی این گونه وارد می شود.

وی افزود: تهاتر درآمدهای نفتی با کالاهزینه تخصیص و هزینه ارز را کم می کنند وبه جای اینکه ارزبه کشور وارد شود ودوباره برای واردات کالا تخصیص داده شود همان زمان کسب و پیش از ورود به کشور به واردات کالا اختصاص می یابد.

شجاع الدین بازرگانی همچنین درباره آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با بنزین بی کیفیت داخلی ، گفت: این حرفها نخ نما شده است چرا که این بنزین درکل کشور از جمله شهرهای صنعتی ویا شهرهای با جمعیت بالا استفاده می شود اما فقط هوای تهران آلوده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر نفت شرایط جوی و اقلیمی پایتخت را مساعد برای آلودگی دانست و یادآورشد: لزوما درتمام فصل ها که بنزین مصرف می شود آلودگی به این حد نیست چرا که زمستان فصل پیک مصرف انرژی است./

۳ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۳۸۹