بازگشایی مرزهای زمینی سه‌گانه ایران و ترکیه از ۲۸ اردیبهشت ( از سوی ترکیه)

بازگشایی مرزهای زمینی سه‌گانه ایران و ترکیه از ۲۸ اردیبهشت ( از سوی ترکیه)
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از ابلاغ دولت ترکیه مبنی بازگشایی مرزهای سه‌گانه زمینی ترکیه و ایران از فردا پس از ۱۴ ماه بسته بودن مرز به روی مسافران ایرانی و ترک از سوی ترکیه خبر داد.

مهرداد سعادت دهقان درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی ایران و ترکیه توضیح داد: ترکیه از اسفندماه ۹۸ همزمان با  شیوع ویروس کرونا در ایران و ترکیه، تمام مرزهای مشترک خود با ایران را بست. با پیگیریهای اتاق مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه مرزهای زمینی بازرگان و سرو از اواسط خرداد ماه ۱۳۹۹ برای از سرگیری تجارت با ترکیه بازگشایی گردیدند و در اواسط سال پیش نیز مرز هوایی منوط به ارائه تست PCR منفی بازگشایی گردید.

حال با توجه به وضعیت اقتصادی شهرهای مرزی ترکیه و پیگیری‌های بخش خصوصی ایران و ترک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دستور بازگشایی هر سه مرز زمینی ایران و ترکیه از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (18 May 2021) به روی مسافران ایرانی و ترک منوط به ارائه نتیجه منفی آزمایش معتبر PCR کرونا در ۷۲ ساعت گذشته و یا قرنطینه ۱۰ روزه صادر نموده است.

با این حال روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی با انتشار اطلاعیه‌ای خاطر نشان نمود با توجه به خبرهای منتشره به نقل از مقامات کشور ترکیه مبنی بر بازگشایی مرزهای سه گانه زمینی با ایران از روز ۲۸ اردیبهشت، به اطلاع مردم و ترددکنندگان مرزی می رساند موافقت با بازگشایی مرز از سمت کشور ایران منوط به موافقت و دستور نهادهای ارشد تصمیم گیر است لذا تا زمان صدور دستور لازم هیچ گونه بازگشایی گذرگاه مرزی زمینی از سمت ایران صورت نمی گیرد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۱۸۲