پر شدن ذخایر و بالارفتن قیمت؛

چینی‌ها دیگر نفت نمی‌خرند؟

کار ذخیره‌سازی پرسرعت نفت از طرف چینی‌ها احتمالا با نفت ۷۰ دلاری تمام شود و این یعنی بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان خرید نفت را کمتر خواهد کرد.

به گزارش نفت‌خبر از اویل‌پرایس، در ماه آوریل، مطابق محاسبات کلاید راسل تحلیلگر رویترز، برمبنای آمار رسمی، چینی‌ها احتمالا دست به ذخایر خود برده‌اند.

پالایشگاه‌های چین در ماه گذشته بیشتر از مجموع واردات و تولید داخلی چین نفت فرآوری کرده‌اند. به این معنی است که چین روزانه ۲۸۰ هزار بشکه از ذخایر خود استفاده کرده است.

از آن‌جا که چین داده‌های ذخایر نفت خود را گزارش نمی‌کند، تحلیلگران سعی دارند به شکل تخمینی دریابند که آیا ذخایر چینی‌ها به سقف خود رسیده است یا نه تا از این طریق سیاست خرید چین را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کنند.

بنا به تخمین تحلیلگران چین در ماه مارس ۱.۶۳ میلیون بشکه نفت به ذخایر تجاری یا استراتژیک خود اضافه کرد.

این نرخ ذخیره را می‌شود به ذخیره ۹۲۰ هزار بشکه‌ای چین در ماه‌های ژانویه و فوریه افزود.

اما برداشت احتمالی از ذخایر در ماه آوریل نرخ ذخیره نفت چین را تا این‌جای امسال به ۶۷۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است که نزدیک نصف نرخ تخمینی ذخیره چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ است.

اگر میزان ذخایر چینی‌ها پس از واردات عظیم تابستان گذشته که قیمت‌ها بسیار ارزان شد به سقف رسیده باشد، و اگر قیمت برای چند ماه حول‌وحوش همین ۷۰ دلار بماند، آن‌گاه می‌شود نتیجه گرفت که خرید چین برای ذخیره‌سازی عظیم خود به پایان رسیده است.
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۳۷۸