خصولتی‌ها به دنبال منابع داده

▫️پدرام سلطانی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در استیج نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ عنوان کرد:

%3cbr/%3e🔺در ۱۰ سال گذشته، نرخ رشد سرمایه‌گذاری یا تشکیل سرمایه ناخالص در اقتصاد کشور ما منفی بوده است و نسبت به هر سال وضعیت بدتری پیدا کردیم.
%3cbr/%3e
%3cbr/%3e🔺در پایان سال ۹۸ به جایی رسیدیم که میزان سرمایه‌گذاری در کشور ما از میزان استهلاک سرمایه‌های انباشته یعنی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال گذشته کمتر شده است.
%3cbr/%3e
%3cbr/%3e🔺اندازه سرمایه‌گذاری نسبت به کل تولید ناخالص داخلی در دهه ۸۰ در اقتصاد ایران ۳۰ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۱۸ درصد و در سال ۹۹ به ۱۵ درصد رسیده است.
%3cbr/%3e
%3cbr/%3e🔺در ۱۵ سال گذشته پس از خصوصی‌سازی، بخش حاکمیتی یا عمومی غیردولتی در کشور ما به طور سرطان‌گونه‌ای رشد کرده که جریان سرمایه‌گذاری را منحرف کرده است. این بخش مالیاتی پرداخت نمی‌کند که به توسعه اقتصاد کمک کند و سودی که به فعالیت‌های اقتصادی‌اش تعلق می‌گیرد، در داخل کشور هزینه نمی‌شود یا صرف موارد غیراقتصادی می‌شود.
%3cbr/%3e
%3cbr/%3e🔺شرکت‌های متعلق به آستان‌ها، نهادهای نظامی و غیردولتی در این بخش‌ها اقتدار اقتصادی را در کنار اقتدار سیاسی دنبال کرده‌اند. امروز هم با حضور در اکوسیستم استارت‌آپی دنبال اقتدار داده‌اند. توجه این شرکت‌ها به استارت‌آپ‌های بزرگ به این دلیل است که این استارت‌آپ‌ها منبع و ذخیره داده هستند.
%3cbr/%3e
%3cbr/%3e
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۴۵
تعداد بازدید : ۴۱۱