خصوصی سازی‌ها در صنعت پتروشیمی واقعی نبوده است

خصوصی سازی‌ها در صنعت پتروشیمی واقعی نبوده است
رییس کمیسیون تولید ملی مجلس با انتقاد از نحوه واگذاری‌های انجام شده در صنعت پتروشیمی گفت: 84 درصد از واگذاری‌ها در این صنعت واقعی نبوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا فولادگر گفت: 84 درصد از واگذاری‌های انجام شده در صنعت پتروشیمی به صورت سهام عدالت و رد دیون بوده که این شیوه خصوصی سازی واقعی نیست و فقط انتقال مدیریت از بخش دولتی به شبه دولتی است.

او با اشاره به این‌که در صنعت گاز هم هنوز خصوصی سازی انجام نشده است، گفت: باید زمینه حضور سرمایه‌های بخش خصوصی را در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم کنیم.

رییس کمیسیون تولید ملی مجلس با اشاره به بحران موجود در صنایع کشور از نظر ظرفیت‌های خالی اظهار کرد: به عنوان مثال برای احداث 128 کارخانه تولید فولاد در کشور مجوز داده شده است اما تولید فعلی فقط 14 میلیون تن است. این درحالی است که کره جنوبی با تنها سه واحد فولادسازی 52 میلیون تن تولید فولاد خام دارد.

فولادگر در چهارمین همایش ارتقای توان داخل همچنین با اشاره به تدوین تولید حمایت ملی در مجلس گفت:‌بعد از برطرف کردن نقایص موجود در این طرح و دریافت نظرات کارشناسان طرح حمایت از تولید ملی آماده مطرح شدن در صحن علنی مجلس می‌شود.

۳ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۳۵۲