پرداخت 190 میلیون دلار وام صادراتی/ روش بازپرداخت تسهیلات ارزی

پرداخت 190 میلیون دلار وام صادراتی/ روش بازپرداخت تسهیلات ارزی
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی از پرداخت 190 میلیون دلار تسهیلات ارزی این صندوق به صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: یک قرارداد 2.5 میلیارد دلاری نیز برای تقویت صادرات منعقد شد .
محمود دودانگه درباره روند بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر عملکرد تسهیلات گیرندگان و همچنین طرح برخی مباحث درباره پرداخت تسهیلات ارزی صندوق با نرخ مبادلاتی و بازپرداخت آن با ارز آزاد، گفت: صندوق تسهیلات را به ارز پرداخت می کند و به ارز نیز پس می گیرد.
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه بازپرداخت تسهیلات صندوق دیگر نیازی به تبدیل به ریال و محاسبه نوع نرخ نیست، درباره جدیدترین اقدامات صورت گرفته در صندوق برای پرداخت تسهیلات ارزی به صادرکنندگان، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های صندوق پرداخت تسهیلات اعطای تسهیلات خریدار به طرف های معامله کننده کالا و خدمات در خارج کشور است.
این مقام مسئول در صندوق توسعه ملی اظهار داشت: همچنین برای صدور خدمات فنی و مهندسی نیز ضمانت نامه هایی صادر می شود. وی خاطر نشان کرد: بخش صادرات از بخش های مهمی است که می تواند از منابع ارزی صندوق توسعه ملی برخوردار شود. هم اکنون صادرات خدمات فنی و مهندسی توانسته است بیش از 190میلیون دلار تسهیلات دریافت کند.
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی از انعقاد قرارداد عاملیت ارزی به مبلغ 2.5 میلیارد دلار با بانک توسعه صادرات خبر داد و گفت: از این طریق در نظر داریم پشتیبانی مناسبی از صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا داشته باشیم.
۵ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۰۶
خبرگزاری مهر |
تعداد بازدید : ۱,۴۸۲