رکورد تولید نفت و گاز در دولت بایدن شکسته شد

 

🔻برخلاف آنچه که ماه ها پیش تصور می شد زمامداری جو بایدن در آمریکا نه تنها به کاهش تولید نفت در این کشور منجر نشده بلکه آمارها نشانگر افزایش قابل توجه فعالیت شرکت های نفتی در این کشور است.

🔻به گزارش گروه انرژی نفت خبر از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود نوشته است که میزان تولید نفت خام در آمریکا در ماه مارس و در قیاس با ماه قبل از آن با افزایش چشمگیر ۱۴.۳ درصد به رقم ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.

🔻به این ترتیب ماه مارس در آمریکا بالاترین رقم تولید نفت در این کشور در سال ۲۰۲۱ را رقم زده است. 

🔻اما در ماه فوریه و به ویژه به دلیل یخبندان شدید در برخی از ایالت های تولید کننده نفت و گاز در آمریکا جمعاً ۱.۳ میلیون بشکه نفت از تولیدات روزانه آمریکا کاسته شده بود. در این ماه ایالت های جنوبی و مرکزی آمریکا به خصوص تگزاس به دلیل برودت هوا شاهد توقف دو هفته ای فعالیت شرکت های تولید کننده انرژی بوده است.

🔻گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که افزایش ۱.۴ میلیون بشکه نفت به تولیدات روزانه این کشور در ماه مارس بزرگترین جهش تولید در این کشور از سال ۲۰۰۵ به شمار می‌ آید.

🔻بخش قابل توجهی از افزایش تولید نفت در ماه مارس به تولیدکنندگان در ایالت تگزاس اختصاص دارد که به نسبت ماه قبل ۲۶.۴ درصد تولیدات خود را بالا برده اند.  تولید نفت در این ایالت در ماه مارس بالاترین رقم در ۱۱ ماه گذشته بوده و اکنون به ۴.۷ میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.

🔻دومین ایالت بزرگ تولید کننده نفت در آمریکا در ماه مارس نیومکزیکو بوده که با افزایش ۱۷.۶ درصد به نسبت ماه قبل حالا حجم تولید نفت خود را به ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز افزایش داده است.

🔻 علاوه بر نفت، تولید گاز در آمریکا نیز در ماه مارس روند افزایشی داشته و به رکورد ۱۰۲.۶ میلیون مترمکعب در روز رسیده است. به این ترتیب میزان تولید گاز در آمریکا در قیاس با ماه قبل از آن ۷.۸ میلیون متر مکعب صعود کرده است. 

🔻این رقم، بالاترین نرخ  تولید گاز در آمریکا در ۱۱ ماه اخیر به شمار می‌ آید.

 مجدداً ایالت تگزاس در آمریکا با افزایش ۱۸.۵ درصد در تولید خود به نسبت ماه قبل در رتبه اول تولید گاز در میان ایالت ‌های آمریکا قرار دارد.

🔻بالا رفتن میزان تولید نفت و گاز در آمریکا درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، کاهش انرژی های فسیلی در این کشور را یکی از برنامه‌ های اصلی دولت خود اعلام کرده بود. او همچنین تاکید کرده بود که دولت اش متعهد است تا سیاست پایان انرژی های کربنی در سال ۲۰۵۰ را محقق نمایند.

🔻 با وجود این، آمارها نشان می دهد که طی ۵ ماه اخیر از زمان ورود بایدن به کاخ سفید هیچ گونه کاهشی در روند تولید نفت و گاز در آمریکا مشاهده نمی ‌شود.

🔻تحلیلگران معتقدند به دلیل تمرکز دولت بایدن بر کنترل ویروس کرونا و همچنین بالا رفتن نرخ بیکاری در این کشور طی یک سال اخیر دولت تلاش خواهد کرد تا همزمان با پایان سال ۲۰۲۱ به سمت برنامه کاهش تولید گازهای کربنی گام بردارد.  

🔻نباید فراموش کرد که اصلی‌ ترین راهکار دولت بایدن برای توقف روند افزایشی تولید نفت و گاز در آمریکا بالا بردن مالیات فعالیت های انرژی در این کشور است.  

🔻در وضعیت کنونی شرکت‌ های تجاری به دلیل پیامدهای مخرب اقتصادی کرونا توان منطبق کردن خود با افزایش مالیات ها را ندارند و طبیعی است که بایده عجالتاً علاقه ‌ای برای فشار بر سیاست کاهش تولید نفت و گاز نداشته باشد.

۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۳۴۴