دموکراسی علیه محیط‌زیست؛

رای منفی مردم سوئیس به سیاست‌های اقلیمی



مردم سوئیس به سه پیشنهاد برای مقاصد محیط‌زیستی از جمله قانونی جدید برای کاهش انتشارات کربن تحت معاهده پاریس رای منفی دادند.

به گزارش نفت‌خبر از رویترز قانون جدید CO2 با اختلاف اندک در سوئیس رای نیاورد و ۵۱.۶ درصد رای‌دهندگان در رفراندوم سراسری، در نظام دموکراسی مستقیم این کشور به این قانون رای منفی دادند.

قانون مذکور شامل اضافه کردن به قیمت سوخت‌ خودرو و نیز افزایش قیمت بلیط هواپیما بود.

به گفته وزیر محیط‌زیست سوئیس رای منفی مردم به این معنی است که اکنون سوئیس برای رسیدن به هدف کاهش انتشارات کربن تا سال ۲۰۳۰ به میزان نصف سطح ۱۹۹۰ با "مشکلات بسیار" روبه‌رو می‌شود.

البته دولت می‌گوید مردم به این قانون خاص رای منفی داده‌اند نه به کل طرح کمک به محیط‌زیست.

دولت سوئیس اکنون به دنبال قوانینی کمتر جنجالی نظیر وضع مالیات بر واردات سوخت به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های حفاظت از محیط‌زیست است.

در سال اخیر و پس از همه‌گیری ویروس کرونا بحث سیاست‌های اقلیمی بسیار داغ شده است و ظاهرا کمتر شدن رفت‌وآمد و در نتیجه پایین آمدن مصرف سوخت‌های فسیلی به این منجر شده است که برخی فکر کنند برای همیشه می‌توان به این وضعیت ادامه داد.

آمار و چشم‌اندازهای بازار اما چیز دیگری می‌گوید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی تقاضا به سطح پیش از کرونا بازگردد تا جایی که عرضه از تقاضا عقب بماند.
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۳۳۷