نیجریه: با کمبود پروژه های اکتشاف، قیمت نفت 200 دلاری می شود

نیجریه: با کمبود پروژه های اکتشاف، قیمت نفت 200 دلاری می شود

شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد که به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و تولید ممکن است شاهد رسیدن قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه باشیم.

به گزارش اوپکس به نقل از راشا تودی، بالاوونتی، مدیر بخش سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد به خاطر کاهش سرمایه‌گذاری در اکتشافات جدید و تولید نفت توسط شرکت‌های بزرگ بین المللی ممکن است قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

وی تاکید کرد: تاثیر تصمیمات مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری و کاهش آن در شرایط کنونی 5 سال دیگر خود را نشان خواهد داد.

وونتی ادامه داد: روز گذشته با یکی از همکارانم صحبت می‌کردم و وی گفت حالا وقت آن رسیده که یک نفر راستش را بگوید.

این مقام نیجریه در حاشیه برگزاری یک نشست بین المللی نفتی در نیجریه گفت: اگر کاری انجام نشود و شرایط به همین منوال پیش برود، ما باید خود را برای نفت 200 دلار در هر بشکه آماده کنیم، دلیل آن هم ساده است؛ اگر شما سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه نفت و گاز را متوقف کنید، شما نهایتا می‌توانید نفتی تولید کنید که امروز به آن دسترسی دارید.

آژانس بین المللی انرژی هم اخیرا خواستار توقف تمام فعالیت‌های مرتبط با اکتشافات جدید با توجه به جزئیات توافق پاریس و تصمیم دولت‌ها برای به صفر رساندن آلایندگی شده است.

نکته حائز اهمیت اینکه تقاضای نفت در بازار جهانی هیچ واکنشی به هدف‌گذاری‌ها برای کاهش آلایندگی‌ها نداشته و خیلی بیشتر از آن چیزی که از سوی آژانس بین المللی انرژی و یا دیگر نهادها پیش بینی می‌شد در حال رشد است.

با این حال اما بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی را کاهش داده و فعلا به ظرفیتی که دارند اکتفا کرده‌اند.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۱۵۴