بخش خصوصی‌ دولت را در توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی یاری دهد

بخش خصوصی‌ دولت را در توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی یاری دهد
معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که باید برای تحول در بخش سرمایه‌گذاری صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی تلاش بسیاری شود، گفت: دولت تمام توان خود را در این زمینه به کار بسته است و از بخش خصوصی نیز انتظار همراهی و کمک دارد.

محمدرضا رحیمی دیروز (14 اسفند 89) در نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی پتروشیمی در ماهشهر ابراز امیدواری کرد که این همایش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی و میانی پتروشیمی ایجاد کند.

وی با انتقاد از برخی مانع‌تراشی‌ها و دیوان سالاری کهنه و مزمن در سر راه سرمایه‌گذارها گفت: برخی از این دیوان سالاری‌های کهنه حذف شده‌‌اند و بقیه آنها نیز باید حذف شوند تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

صادرات استان خوزستان تا پایان سال آینده باید دو برابر شود

رحیمی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان خوزستان گفت: باید عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌های این استان را با هموارکردن راه برای سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و قطع کردن مدیران پروازی و قرار دادن امکانات در اختیار نیروهای بومی جبران کنیم.

وی ادامه داد: باید امکانات خوزستان را به کل دنیا معرفی کنیم؛ از این‌رو صادرات این استان تا پایان سال 90 باید از 5.5 میلیارد به 10 میلیارد دلار برسد.

رحیمی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر دریافت اعتبارات صنعت پتروشیمی از صندوق توسعه ملی و توسعه زنجیره ارزش این صنعت در دو سال، خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار داشت: دولت برای اجرای دستور رئیس‌جمهوری، همه امکانات خود را به کار خواهد بست.

رحیمی درباره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در صنعت پتروشیمی نیز گفت: اجرای این قانون در عین این که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده، برای برخی‌ها در پتروشیمی ضررهایی ایجاد کرده است که باید آن را جبران کنیم.

وی افزود: در این زمینه وزارت صنایع باید خوراک را به تولیدکنندگان واقعی برساند تا برخی دلال بازی‌ها که به بازار ضربه می‌زند، حذف شود.

۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ۱۲:۲۸
َشانا |
تعداد بازدید : ۱,۷۱۸