مجوز فروش بنزین به مرزنشینان پدیده قاچاق را مهار می کند

مجوز فروش بنزین به مرزنشینان پدیده قاچاق را مهار می کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگرمجوز فروش فرآورده های نفتی از جمله بنزین به مرزنشینان داده شود از قاچاق جلوگیری خواهدشد گفت: در صورت مجوز فروش نفت از مبادی رسمی به مرز نشینان هم توانسته ایم برای کشور ارزآوری کنیم وهم مابه التفاوت آن درقالب سود در اختیار فروشنده ایرانی قرار می گیرد.
احمد سجادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه نباید واژه "قاچاق" را برای محصولات نفتی به کار برد، تصریح کرد: بهترین راه فروش محصولات نفتی و فرآورده های نفتی ئخود مردم هستند اما علی رغم اینکه دولت مدام در اظهاراتش اعلام می کند" کارها را در اختیار مردم قرار دهیم"، اما نمی خواهد فروش این محصولات را در اختیار مردم قرار دهد و به این موضوع اعتقاد ندارد.

نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و بخش‌های احمد آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مرزهای کشور را نباید امنیتی کنیم بلکه مرز را باید به عنوان یک توان و نقطه قوت برای منطقه و کشور تلقی کرد و برای اشتغالزایی و افزایش توان اقتصادی خانواده ها از مرزها استفاده کنیم؛ این اختیاررا به خانواده های مرز نشین بدهیم تا با صدور کارت سوخت بتوانند محصولات نفتی را به قیمتی که در بازارهای کشورهای همسایه کشش دارد صادر کنند.

سجادی افزود: یعنی اگر قیمت بنزین در بازار آزاد ایران ۷۰۰ تومان است و در کشورهای همسایه حدود ۱۵۰۰تومان است دولت آن را با قیمت حدود ۱۲۰۰ تومان در اختیارمرز نشینان که دارنده کارت سوخت است بدهد تا با قیمتی که بازار کشورهمسایه کشش دارد دراختیار تاجران کشور قرار دهد و کلمه قاچاق را حذف کنیم؛ چرا که این نوعی فروش و معامله است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعتقاد بنده براین است که با نظارت استانداری هاو فرمانداری ها و همچنین صدورکارت‌های ویژه مجوز فروش نفت توسط مردم مناطق مرزی کشور داده شود.

نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و بخش‌های احمد آباد در مجلس با اشاره به اینکه نفت خام را بر اساس اظهارات مقام معظم رهبری نباید خام فروشی کنیم گفت: نفت را تولید و پالایشگاه های کشور را فعال کنیم و اشتغال را رونق دهیم تا از طریق آن درآمد کسب کنیم.

سجادی گفت: مجوز فروش نفت از مبادی رسمی و ازطریق گمرکات به مرزنشینان داده شود تا خریداران در داخل گمرکات ایران حضور یاید و فرآورده نفتی ما را با دلار خریداری و آن را به حساب دولت پرداخت کنند؛ دراین صورت هم برای کشور ارزآوری کرده ایم وهم مابه التفاوت آن درقالب سود در اختیار فروشندگان ایرانی قرار می گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه روزانه باید ۴ میلیون بشکه را تولید کنیم گفت: وقتی این میزان را بار کشتی می کنیم و در اختیار کشوری قرار می دهیم که نمی توانیم پول آن را دریافت کنیم یعنی نفت را هدر داده ایم.

وی گفت: باید تولید و ظرفیت را در داخل افزایش دهیم که در این صورت اشتغال زایی کرده ایم.

سجادی با اشاره به اینکه توان تقویت پالایشگاه های کشور را داریم تصریح کرد:‌ با ثبات تولید فعلی کشور و با فرآوری نفت خام یک بشکه نفت خام ۱۰۰ دلاری را با تبدیل به نفت فرآوری شده به ۱۰۰۰ دلار افزایش داده ایم.

نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و بخش‌های احمد آباد در مجلس با اشاره به اینکه دولت تمام توان خود را به موضوع صادرات نفت خام گذاشته است خاطرنشان کرد: این ظلم به کشوراست؛ به دلیل اینکه مواد اولیه (نفت خام)، توانایی تولید، دانش و تکنولوژی لازم را در داخل کشورداریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت و اشتغال زایی، کالایی تولید می شود که مورد نیاز کشورهای همسایه است./

۹ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۴۵۷