صادرات گاز مایع ادامه دارد/ ‌‌LPG صادراتی جایگزین واردات می‌شود

صادرات گاز مایع ادامه دارد/ ‌‌LPG صادراتی جایگزین واردات می‌شود
یک مقام مسئول از تداوم صادرت ‌LPG ایران خبر داد و گفت: با محدود شدن صادرات، بخشی از LPG صادراتی را به مصرف داخلی می‌رسانیم.

یک مقام مسئول در صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تحریم سبب محدودیت‌ در صادرات LPG تولید ایران ایجاد شده است،اما صادرات این فرآورده‌ همچنان ادامه دارد در واقع صادرات LPG قطع نشده اما به دلیل مشکلات بیمه‌ای محدود شده است.

وی افزود: بسیاری از این مشکلات حل شده است اما به هر حال تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند و صادرات با شرایط دشوارتر انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما پیش از این LPG وارد می‌کردیم و الان بخشی که صادر نمی‌شود را خودمان مصرف می‌کنیم، توضیح داد: به دلیل اینکه پوشش همه نقاط کشور به وسیله تانکرهای LPG دشوار است، LPG مصرفی بعضی نقاط کشور را وارد می‌کنیم و بخشی از LPG را صادر می‌کنیم که با محدود شدن صادرات، بخشی از LPG صادراتی را به مصرف داخلی می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: یعنی واردات LPG کم شده و LPG‌صادراتی جایگزین آن می‌شود که طبعا تا حدودی هزینه‌های حمل و نقل آن افزایش می‌یابد.

این مقام آگاه گفت: تولید LPG واحدهای پالایشگاهی کشور به طور متوسط 5 تا 5.5 هزار تن در روز معادل 10 تا 12 هزار مترمکعب در روز است.

وی افزود: پتروشیمی‌ها نیز در کشور LPG تولید می‌کنند که بخشی از آن به مصرف داخل رسیده و بخشی صادر می‌شود.

به گزارش فارس پیش از این رسانه‌های خارجی از احتمال کاهش صادرات LPG یا گاز مایع طبیعی ایران به دلیل محدودیت‌های بیمه‌ای متاثر از تحریم خبر داده بودند.

۹ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۳۰
تعداد بازدید : ۱,۵۱۴