غول نفتی انی در غنا محکوم شد

غول نفتی انی در غنا محکوم شد
یک دادگاه در غنا غول های نفتی انی ایتالیا و گروه ویتول را محکوم کرده که بخشی از درآمد خود در یک میدان نفتی در این کشور را به شرکت های داخلی واگذار کنند.

به گزارش اوپکس به نقل از انرژی امروز از بلومبرگ، این دادگاه در غنا از غول نفتی انی که بهره بردار این میدان نفتی است و شرکایش خواسته است که 30 درصد از درآمدهای میدان نفتی سانکوفا را که روزی 60 هزار بشکه نفت تولید می کند، تا حصول توافق نهایی به یک حساب مخصوص واریز کند.

بر اساس اعلام دادگاه تکلیف این پول بعد از توافق نهایی مشخص خواهد شد. این پول بین شرکت های داخلی این کشور که میدان های نفتی مجاور را مدیریت می کنند تقسیم خواهد شد.

شرکت های مستقر در پایتخت غنا، آکرا، از دولت می خواهند که شرکت های خارجی از جمله غول نفتی انی ایتالیا بخشی از درآمدهای خود از میادین نفتی غنا را به حساب شرکت های داخلی بریزند.

بر اساس این رای احتمالا غول نفتی انی مجبور شود دو میدان نفتی را به عنوان یک میدان واحد مدیریت کند.

البته مدیریت میادین نفتی همجوار که در یک ساختار زمین شناسی قرار دارند توسط یک شرکت امری عادی است. با این روش شرکت ها با استفاده از یک منبع مالی می توانند توسعه میادین نفتی را بهتر و کاراتر انجام دهند.

با این حال انی ایتالیا همیشه با این روش بهره برداری مخالف بوده و مدعی است که میدان نفتی مجاور که احتمال داده می شود 1.5 میلیارد بشکه نفت درجا داشته باشد هیچ گاه مراحل آزمایشی اکتشاف را به خوبی پشت سر سر گذاشته است.

میدان نفتی که انی بر روی آن کار می کند 40 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 500 میلیون بشکه نفت دارد.

۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۳۴۹